Bra reflexgrimma?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sofia72
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 872
S

Sofia72

Tyvärr måste hästarna ha grimma på sig i stallet vi ska flytta till. Min tanke var då att jag åtminstone kan dra nyttta av det genom att ha reflex på grimman. Har kikat runt lite och tycker att de som finns ser så "obekväma" ut, grimmor utan det minsta tillstymmelse till fodring. Är det någon som sett reflexgrimmor med fodring?

Mvh / Fia

Sv: Bra reflexgrimma?

Jag har heller inte hittat några rexlexgrimmor som verkar bekväma, så jag har kommit på två egna alternativ:

1. Köp en reflexgrimma och fodra den med de där nos- och nack"ludden" i sympatex som finns på bl.a. Hööks. de fästs med resår/kardborre, så reflexen döljs inte som med ett vanligt ludd.

2. Köp reflexklistermärken och klistra på grimman. Det har hållit bra hittils för min häst i hagen, men jag vågar inte garantera att de sitter kvar i tvättmaskinen (har inte provat).

Sv: Bra reflexgrimma?

En förtydling på alternativ 2: Använd en grimma som du är nöjd med, alltså inte tvunget en reflexgrimma.;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 412
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 890
Senast: lilsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 370
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka