Bra radioprogram/poddar!

Wysiwyg

Trådstartare
Har börjat lyssna på radioprogram mer och mer. Har idag lyssnat på dokumentär från P3 (om en infiltratör i Hells Angels), Underbara Claras sommarprat ( :love: :love: ) och är nu på väg genom Timbuktus sommarprat.

Tips på program, sommarpratare, poddar? :)

Först två av Sveriges radios hästrelaterade poddserier
Ridpodden (http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4710)
Stall (http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/375025?programid=3765)

Sen är mina favoriter
Spanarna (P1) - aktuella ämnen
På minuten (P1) - en minuts improvisation på ett bestämt ämne
Lantzkampen (P1) - frågesport om aktuella ämnen
Sommarpratarna (P1)
P3 dokumentär (även andra av Sveriges radios dokumentärer kan vara bra)
Värvet - intervjuer med massa intressanta människor

Har börjat lyssna på radioprogram mer och mer. Har idag lyssnat på dokumentär från P3 (om en infiltratör i Hells Angels), Underbara Claras sommarprat ( :love: :love: ) och är nu på väg genom Timbuktus sommarprat.

Förutom de program som @Zaga lyssnar på (förutom Värvet som jag inte lyssnat på ännu) så gillar jag Vetenskapsradion Klotet (om olika miljöfrågor), Tendens (samhällsfrågor), Språket (språkfrågor) och ibland lyssnar jag på Stil och Meny (om mode respektive mat).

Jag älskar Sommar och Vinter i P1 och kan tipsa om Hans Rosenqvist, Fredrik Lindström, Erika Bjerström, Liv Strömquist, Maria Sveland mfl. Det roliga med sommarpratarna är att jag alltid brukar upptäcka någon (för mig) helt okänd som jag tycker är jättebra och intressant!

P3 Dokumentär är ju toppen. Jag har hört de flesta och de jag minns mest är Kidnappningen av Ulrika Bidegård, Rånet på G4S värdedepå, Hagamannen, Malexandermorden och programmet om Pela.

Av sommarpratarna förra året minns jag Kristian Gidlund såklart. Men Erik Haag, Liv Strömkvist och Jenny Strömstedt föll också mig i smaken.

Annars vill jag också tipsa om Verkligheten i P3.

Jag håller med de övriga om Lantzkampen (äääälskar det!), Spanarna, På minuten och P3 dokumentär.

Jag lyssnar en del på Sommarpratarna men jag är nog lite kräsen för det är ganska många som jag inte uppskattar :p
P1 Dokumentär har också en del intressanta avsnitt.

Men jag vill också gärna ha fler tips! Finns det något mer med Annika Lantz?

Edit: Angående P3 Dokumentär så älskade jag Lars Winnerbäcks program, Alexander Stubb och Fredrik Lindström från 2011 är också program jag minns.

Senast ändrad:
Finns det något mer med Annika Lantz?

Inte nytt, men "Sist med det senaste" var också ganska bra, men det var också ganska mycket aktuella ämnen så det kanske inte fungerar så bra nu i ganska mycket senare.

Mammas nya kille är också en gammal podd som jag kan lyssna på avsnitt från ibland. Och Alltinget är jättebra om man vill lära sig nya saker om allt möjligt (också gammal).
Jansson & Wester i P4 gillar jag också, men det är inte så ofta de kör. Och de avsnitten när Anders Jansson är med i Morgonpasset i P3 är så underbara!

Två poddar som jag inte lyssnat på än men är sugen på är:
Mordutredarna (P3)
Kossornas planet (P4)

Och ett gammalt program som jag önskar skulle funnits i poddform är Så funkar det med Anders & Måns!

Mina favoriter är "Verkligheten" i P3, Christer och Morgan rapporterar (P3) och P3 Dokumentär, så dem tipsar jag om.

Ska lägga till Morgonpasset i P3 också, de piggar alltid uppe en med alla skratt när man jobbar de tidiga passen! Speciellt Kodjos skratt är ju underbart!:D

Senast ändrad:

Allt med Liv Strömquist. Dvs både hennes sommarprat (från förra året) och hennes pod (En varg söker sin pod).

Jag älskar Hannah Widell och Amanda Schulmans podd Fredagspodden! Mycket vardagsämnen och ibland får man skratta med dem och ibland får man gråta med dem. Finfint!

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
894
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 679
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 241
Senast: Keb71
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka