Bra promenadsele

mian1

Trådstartare
Jag tycker att det är krångligt att ha halsband + koppel på min GD. Känns som om hon hamnar fel när vi går tillsammans. Jag skulle vilja ha en rejäl och lättskött sele att ha på promenader. Gärna en vadderad i något konstmaterial. Läder är jobbigt att putsa :angel:
Var kan man hitta en bra, i rätt storlek och till ett vettigt pris?

Sv: Bra promenadsele

Jag har köpt min sele hos Jeckson design och jag är supernöjd! Den sitter perfekt, sitter still och skaver inte. Man får ju selen måttbeställd så det finns inga "fel storlek". Snygg är den också:D

Jag tycker att det är krångligt att ha halsband + koppel på min GD. Känns som om hon hamnar fel när vi går tillsammans.

Kanske inte huvudpoängen med ditt inlägg, men jag förstår inte vad du menar?
Vaddå hamnar fel?
Skall du gå och hålla i selen istället?

/C med GD, använder halsband och koppel

Det är säkert en vanesak. Jag har oftast henne lös och är mest van vid mindre hund i koppel. De känns fel med halsbandet. Hur är svårt att förklara. Hon drar inte i kopplet, men hon vill gärna gå med huvudet högt och något framför mig med framvagnen. Vi övar på det, men eftersom vi inte har mycket med grannar eller trafik är det lättast att ha henne lös när man släpar på småbarn & vagn.
Jag vill inte ha en sele att hålla i, men inbillar mig att det känns bättre med koppelknäppet på hundens rygg istället för om halsen. Det är svårt att förklara, bara en känsla att det är bättre att "hålla om hela hunden" än att ha "snöre om hennes svanhals".

Det skall alltså inte vara någon sele för att motverka att hon drar där jag ska klamra fast mig vid hundmöten.

Jag har sådana här selar på mina hundar. Är kanonnöjd, funkar otroligt bra på mina :)
Väldigt överkomligt pris också och finns i de flesta välsorterade djuraffärer.

:)
Oki, känner iofs igen det där med svanhals! Det har Nova också!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans... 2
Svar
30
· Visningar
7 527
Senast: Ajda
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett... 2 3
Svar
55
· Visningar
11 397
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Vad gör man då? Jag vet att det är min utmattningsdepression som talar nu. Men jag kan inte rå för att jag känner mig kvävd och låst av...
Svar
17
· Visningar
4 073
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 054
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka