Bra poäng i LC:2an?

F

Fladde

Hade fö en tid sen 188p på min gammla tävlingsponny när jag red en LC:2a är det bra?
Jag kom 2a på just den tävlingen..

Sv: Bra poäng i LC:2an?

vad är det för maxpoäng?

tycker det är väldigt svårt att bedöma hur bra en ritt var enbart genom att se på poängen, eftersom domarna dömer så pass olika högt ändå. Tycker det är synd att många är mer fixerade på vad de fick för poäng än på själva känslan de själva hade från ritten.
Många gånger har det ju hänt att man har fått mycket mer poäng på sådana gånger det har gått dåligt än sådana som kännts riktigt bra... Så skulle man bara se till vad man fått för poäng så skulle jag nog inte alls bli klok på mitt tävlande, och vad som är bra eller inte... :smirk:
Så jag ser främst till min känsla av ritten och hur man hamnar i konkurrensen mot de andra ryttarna och poängskillnad där emellan, än till själva poängsumman.
Men annars så brukar väl över 60% räknas som rätt bra iaf, men det kan ju som sagt bli väldigt missvisande eftersom vissa domare dömer väldigt lågt, och på klubbtävling så brukar det ju ibland vara så att de dömer lite snällare också.

Det var en lokal tävling min första:D (med den hästen)
Tror max poäng är 210 men kan vara ute och cyckla..

hmm...isåfall så fick du 89% och då tycker jag du ska ta och anmäla dig till SM direkt.... ;) Så maxpoängen var nog högre skulle jag tro... :D
men kom du tvåa på din första lokaltävling så var det väl säkert jättebra!! :) vilken kategori red du i??

Maxpoäng är 280 p. Men det var väl ändå bra? Eller?

Hur många startande var det? Var det med Downland Talisman som du startade? Såg honom på en lokalt., han var ursööt :love:! Som ett föl ;)!

67.14 %. Det var väl bra? Var du nöjd med ritten oxå var det väl väldans bra ;)

Om du tycker att din ponny gick bra och förtjänade de poängen så är det väl bra? :banana:

megasus skrev:
hmm...isåfall så fick du 89% och då tycker jag du ska ta och anmäla dig till SM direkt.... ;) Så maxpoängen var nog högre skulle jag tro... :D
men kom du tvåa på din första lokaltävling så var det väl säkert jättebra!! :) vilken kategori red du i??

Jag var ute och cykla:p
Det var Kat C

Ziri skrev:
Maxpoäng är 280 p. Men det var väl ändå bra? Eller?

Hur många startande var det? Var det med Downland Talisman som du startade? Såg honom på en lokalt., han var ursööt :love:! Som ett föl ;)!

hum tror det var ca 20 starter.
Nä inte med Lilla Talisman.
Med min andra ponny:
{b4518b67-e830-49a1-b6a8-da2978480073}.jpg

Som tyvärr aldrig kommer bli ridbar igen :cry:
Var har du sett oss? :o :D
Ja när vi fick hem honom sonm 3½åring var det många som trodde han var ett arabföl ;)

Varför kommer inte Joker (heter han så?) bli ridbar igen ?

En knäskadda efter han trampade fel på en hopptävling i Nov förra året.

Vad tråkigt :( Vad ska hända med honom nu då?

Notorius skrev:
Vad tråkigt :( Vad ska hända med honom nu då?

Han har boxvilla nu 3 månader och får max vara ute och gå 5 min.
Efter dessa månader ska han på återbesök och se om han kan hålla som sällskaå annars kommer han inte hem igen :cry:

Näe vad hemskt :cry:

Finns det ingen chans att han blir helt bra?

Han var himla fin, kan du inte berätta lite om honom :love:!?

Nä han bli aldrig helt ribar iggen

Vilken tävling såg du oss på? :o :D

Downland Talisman heter han ju som du vet;)
Han kallas för Talle och är född 1998 kom till sverge 1999 som hingst och skulle bli avelshingst han fick 41 p på bruksprovet men han hade en vriden tistikel som är äfrligt därmed kastrerades han.
Jag provred han sommaren 2001 i kalmar och var helt fast vid den söta ponnyn.
Så den 20 juni körde vi och hämtade honom.
Några veckor efter stratade vi vår första tävling klubbtävling på 30, 40cm vi nollade bägge klasserna sen gick allt som en klocka tills sommaren då han släpptes på bete när han skulle ridas igång så var han inte sig själv :crazy:
Han hade fått nått skit i ryggen efter dålig sadel sen för han antagligen har gått om kull på betet och knäledsinflamation fram.
Det tog rätt lång tisd innan han var sig själv igen och under den tiden fick jag Joker(den mörkbruna ponnyn) Sen i April gjorde vi vår första start igen vi tävlade flittigt och jag hade bestämt mig för att sälja honom då jag var för stor :cry:
Många rop i högtalarna och många spekulanter blev det tills slut hittade jag en som jag tyckte passade Talle utmärkt.
Hade ca 8 intresseade men jag ville inte ha budgivning så dden jagg tyckte fick hoonom.
Vi har kontakt på msn nästan var dag och jag ska åka upp där och hälsa på till sommaren och få rida han igen:love:

Fladde skrev:
Hade fö en tid sen 188p på min gammla tävlingsponny när jag red en LC:2a är det bra?
Jag kom 2a på just den tävlingen..

Om du är nöjd med ritten så det det superbra :D
Elin

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 055
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 444
Senast: Whoever
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar