Bra och lätt "extrabädd/madrass" etc?

Rie

Trådstartare
Min kompis har just flyttat in i sin nya lägenhet. Hon behöver en extrabädd/madrass eller annat för övernattningsgäst men har ingen möjlighet att förvara det i lägenheten pga dåligt mer utrymme.
Förrådet är 4 trappor upp (utan hiss vad jag förstår) så hon vill ha något som är lätta och inte så otympligt att bära.
Vad har ni som ni kan rekommendera?
Andra tips?
 
Jag har en sådan här och har fått gäster att sova. Väldigt lätt att flytta när den är tömd. Måtten är B156xL203xH39/46

150527
 
Jag har två extra lite tjockare skummadrasser från Ikea som jag förvarar i vakuumpåsar. De går då ner i kökssoffan om man rullar ihop dem. Nu har jag visserligen en bäddsoffa också men det är praktiskt att ha möjligheten att fler kan sova bekvämt. De tjockare luftmadrasserna som visats i tråden är också ok men jag har lite dåliga erfarenheter av en sådan som knarrade enormt mycket 😅
 
Min kompis har just flyttat in i sin nya lägenhet. Hon behöver en extrabädd/madrass eller annat för övernattningsgäst men har ingen möjlighet att förvara det i lägenheten pga dåligt mer utrymme.
Förrådet är 4 trappor upp (utan hiss vad jag förstår) så hon vill ha något som är lätta och inte så otympligt att bära.
Vad har ni som ni kan rekommendera?
Andra tips?
Jag säger som andra, uppblåsbar madrass, överraskande bra att sova på och tar väldigt lite plats! När vi hälsar på syrran sover vi ofta på en sån, funkar en hel vecka utan problem och då är jag ändå rätt kinkig med sängen.
 
Vi köpte en sån här och blev oerhört överraskade hur skön den var, skönare än sängen hemma. Finns i olika bredder. Man ska inte pumpa för hårt utan sätter man ner ett knä ska man nästan känna marken. Tar väldigt lite plats tömd.
https://www.decathlon.se/madrass-air-basic-140-cm-id_8561145.html
Fördelen med denna är att den tar upp ungefär hälften så mycket plats som en sån där hög uppblåsbar säng. Bra i tält och bra om man vill ta med den på resa.
 
  • Gilla
Reactions: Rie

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 769
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 901
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 379
Senast: Görel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp