Bra NH börcker?

JessicaM

Trådstartare
Har ni några tips på bra Nh böcker? Jag är nybörjare men känner att detta är "min metod" så jag skulle vilja veta massor mer :)

Kom nu med massor av tips :bow:

Sv: Bra NH börcker?

Jag tycker det bästa är att gå till bibilioteket och låna allt som rör deta, så kan du sedan köpa de böcker du gillade mest. Jag gillar hempflings Dansa med hästar mycket.

eftersom det finns så otroligt många trådar om det här på forumet så får du nog mest information om du söker, istället för att folk ska skriva samma saker om och om igen... En bra start är den nålade tråden högst upp på denna sida: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=765745 Där finns också namnen på de "vanligaste" NH-människorna som brukar nämnas, sök även på dem både här på buke och på ex google så får du fram mängder med böcker och information. Lycka till och hoppas du hittar något du gillar!

eftersom det finns så otroligt många trådar om det här på forumet så får du nog mest information om du söker, istället för att folk ska skriva samma saker om och om igen... En bra start är den nålade tråden högst upp på denna sida: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=765745 Där finns också namnen på de "vanligaste" NH-människorna som brukar nämnas, sök även på dem både här på buke och på ex google så får du fram mängder med böcker och information. Lycka till och hoppas du hittar något du gillar!

Jo jag vet de kända inom nh men jag vill fortfarande höra andras åsikter om diverse böcker de tycker är bra och rekommenderar.

Men sök då på deras namn på forumet så kommer du få upp MASSOR av trådar ;)

Men sök då på deras namn på forumet så kommer du få upp MASSOR av trådar ;)

Men jag vill inte gå igenom MASSOR av trådar för att hitta OM de har skrivit att någon speciell bok är bra.

Kan man inte då, de som vill, skriva vilken bok de föredrar och varför här inne. Istället för att man ska ägna en hel dag för att titta på trådar.

Skriv inte här ifall du inte har någon bok att rek, lätt som en plätt :cool:

Jag håller på och läser Sven Forsströms böcker som jag blev rekomenderad här på sidan. Bra och pedagogisk nybörjarbok.

Sven forsströms böcker är dem absolut bästa enligt mig! man lär sig så ootroligt mycket av att läsa dem och sven kan konsten at skriva på ett lätt förståerligt sätt. Hans böcker har gjort så att jag har fått många många aha upplevelser och jag verkligen rekomenderar alla hästägare i hela världen att läsa hans böcker! Jag lovar du kommer lära dig huuur mycket som helst!
Dem finns att köpa på www.equerry.se
god jul kram från emma:)

Sven forsströms böcker är dem absolut bästa enligt mig! man lär sig så ootroligt mycket av att läsa dem och sven kan konsten at skriva på ett lätt förståerligt sätt. Hans böcker har gjort så att jag har fått många många aha upplevelser och jag verkligen rekomenderar alla hästägare i hela världen att läsa hans böcker! Jag lovar du kommer lära dig huuur mycket som helst!
Dem finns att köpa på www.equerry.se
god jul kram från emma:)

Vilken skulle du rekomendera mest, av alla hans böcker?

Om du är nybörjare tycker jag att du ska kolla upp "Boken om Hersemanship" av Lisbeth Johnson:) Den är inte så avancerad, men lättförstådd. Massor av bilder som steg för steg visar hur du ska göra och enkelspråkiga bildtexter! Tror att den kan vara en bra början:D

Om du är nybörjare tycker jag att du ska kolla upp "Boken om Hersemanship" av Lisbeth Johnson:) Den är inte så avancerad, men lättförstådd. Massor av bilder som steg för steg visar hur du ska göra och enkelspråkiga bildtexter! Tror att den kan vara en bra början:D

Ska låna den på bibblan :D

Jag läst Parelli's bok och det är en väldigt bra '"insight" till hur han tänker och allt bakom just hans Therori om ämnet. Men jag ser inte den som en How-to bok. Mer som en varför bok.

Hej!
Jag har tränat för Lisbeth Jonsson, hon är jätteduktig och hennes böcker är väldigt bra.. Med grunderna kommer du jättelångt :D parelli är hur duktig som helst men jag hade lärt mig grunderna med lisbeth först ;) lycka till :)

om du bor i västra götaland/dalsland så kan du ju gå kurs för henne :D hennes hemsida är freshway.se :D

Är det ingen som har läst Parellis bok "Natural horse-man-ship" ????

Jag har den boken men inte läst så mycket, den tar ju upp de 6 faktorerna som er framgång med hästar. Knowledge, Imagination, Time, Technique, Tools, Attitude. Och så har han ju börjat prata om en 7:e som inte finns i boken som är Support.
Han har ju även skrivit en biografi, Raise Your Hand If You Love Horses, den är oxå bra men man lär ju sig inte om horsemanship, utan om Pat:)

Sen måste jag få rekomendera en annan bok, Hästar berättar av Tamara Baltzar. den handlar inte om horsemanship utan hon är hästpratare och breättar om sina hästar som hon pratat med. Och den boken har fått mig att förstå hur hästar tänker! Väldigt spännande!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 392
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama