Bra lädergrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ynthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 993
Y

Ynthe

Är i full färd med att köpa mig en lädergrimma, i brunt, helst med silverfärgade spännen och inom - för mig - rimlig prisklass, d v s inte mer än 300 kr.
Vad får man för dessa pengar egentligen?
Har kollat på dessa grimmor, och nån av dessa borde duga tycker jag, både kvalitet- och utseendemässigt.

Vad har ni för erfarenheter av dessa? Bra/dåligt köp? Vilken är finast?

Alt 1
3012.jpg

Alt 2
3024.jpg

Alt 3
HS8100.jpg

Alt 4
4150.jpg

Egentligen är det ju bara alt 1 som uppfyller det jag "kräver", brunfärgad och silverfärgade spännen, så det är väl den jag är mest intresserad av hur den är både i kvaliteten och passformen, någon med erfarenhet?
Något alternativ jag missat?

Tacksam för svar!

Sv: Bra lädergrimma

Tyckte trean och fyran var snyggast! den med brodyr var ju gräslig! :p
Har den första reglerbar nosdel?

Vet tyvärr inget om kvalitén på någon av dem. Annars har ju walsh jättefina lädergrimmor, men de har nog mässingsspännen när jag tänker efter...

Jo de är jättefina både 3:an och 4:an, men det är ju just de där förbaskade mässingsspännena som ställer till det *får rysningar av* Likasså när det gäller Walsh, även ifall de nog ligger i en prisklass lite över den jag tänkt mig tyvärr.
Tror att det är reglerbar nosdel på 1:an, hoppas på att få svar på det här :p
2:an är inte alltför diskret kanske, även om jag nog skulle tycka om den om man bortser från mässingsspännena.

jacson har super bra lädergrimmor som inte alls är dyra!

på hastshopen.se finns det en jättefin för 295, i färgen tan tror jag men den är rödbrun. men kommer inte ihåg om det är mässingspännen?

Jacsons verkar bara finnas med mässingsspännen tyvärr, även ifall de var fina.

Alla de som verkar finnas där (utom den grimman från Geman Line, kostade drygt 500 kr) var med mässingsspännen.

Antingen finns det bara ett alternativ (1:an) eller så blir det till att bita i det sura äpplet och köpa en i mässing.

varför tycker du inte om mässings? de är ju jättefina! :p
jag vill ha en sån där i Oak bark (så hette visst färgen :p) tycker den är jättefin :)

Usch... finns inget värre än när det är mässingsspännen på både det ena och det andra... Ska man ha mässing, ska det vara mässing på ALLT, inklusive T-gjordarna på täckena annars ser det skumt ut :crazy: :p
Därför är det betydligt lättare att ha bara silverfärgat.

Dessutom tycker jag för övrigt att mässing är gräsligt fult :p

Spelar det någon roll om det är löpande ring under hakan eller fast? (frågar eftersom jag vägrar att ha löpande själv)(eller till hästen rättare sagt :D)

Jag har en walsh lädergrimma bla, ser ut som alt. nr 3! Men det är ju mässingspännen på då... Ligger ju över 300 kr gör de med...

Liknande trådar

Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 072
Senast: Buck
·
Äldre Hoppas denna tråd hamnar rätt, flytta den gärna annars :) Jag och min sambo hyr en liten gård. På gården finns ett boningshus på 300...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt... 2
Svar
30
· Visningar
3 949
Senast: Sporthorse
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 929
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka