Bra "krukbuske"

MissFideli

Trådstartare
Jag har 2 höga, ganska smala zink-krukor som jag vill ha nån snygg buske i. Nått som går att övervintra allra helst. Som vintertid går att ha nån ljusslinga i. Är mina drömmar omöjliga att uppfylla?
Har funderat på buxbom, men den var så dyr (499 kr per buske) och tydligen är det inte säkert att den klarar vintern.

Sv: Bra "krukbuske"

Grejen är att om du ska övervintra utomhus i kruka är risken att rotsystemet fryser, och den risken finns för vad som helst. Ju härdigare buske du hittar desto större är chansen att den överlever. Buxbom funkar i regel helt okej ett par säsonger och trivs ändå ganska bra i kruka.

Formatet på dina krukor gör det ännu värre, just eftersom inga växter vill ha det trångt (förutom orkideer).

Sv: Bra "krukbuske"

Nä, dom är ju rätt smala. Hum... Borde jag försöka hitta andra krukor? Fast då är ju utrymmet sämre på uteplatsen... Hur stor kruka kan en buxbom vilja ha tro? Dom buskarna jag tittade på var rundklippta och då ca 30-49 cm i diameter.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Ja.. de här med trädgårdar.... De är inte min starka sida, skyller på att jag bor ovan odlingsgräns:up: Men nu har jag en stor ros, ca...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Vi flyttade in i nya huset för lite drygt två månader sedan. Min erfarenhet av växter sträcker sig till krukväxter som inte blommar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 565
Senast: labb
·
Trädgård & Växter Jag har precis köpt ett radhus och inser ju nu när snön precis försvunnit och gräset börjat växa att jag nog borde lära mig nåt om...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka