Bra jackor till "vinter aktiviteter" med hund? (för människa)

N

Nozer

Nu börjar det kyla på lite väl snabbt här omkring =/

Redan så man får pälsa på sig om kvällarna när man ska ut med hunden.

När det längre fram börjar kyla på rejält måste jag köpa mig en redig vinterjacka.
Men problemet är VAD?

Har tidigare kört med billigast möjliga då man inte haft hund vintertid, o därav inte behövt vart ute mer än nödvändigt. Men nu behövs det rejäla doningar.

Vad kan ni tipsa om för jackor som klarar av den svenska vintern?
Riktigt dyra märkesjackor går bort. En tusenlapp eller två räknar jag med. Men inte mer.

Målet är att slippa pälsa på sig så man ser ut som en michelingubbe pga 3tröjor under om det nu inte är -30 dvs.

Tips tack =)

/Tobbe

Sv: Bra jackor till "vinter aktiviteter" med hund? (för människa)

Själv hade jag tänkt att investera i en overall. En som inte är sådär JÄTTE varm utan ett mellan ting. Hittade en som blåkläder har som kostade runt 800 kr. Ett bra underställ under overallen sen är man klar för hösten och vintern!

Just jackor finns bra på ArrakOutdoor har jag fått tips om. Liffer runt 1000 lappen tror jag.

Hööks har overaller för ca: tusenlappen, hade tänkt köpa en sån.
(men väntar till bebis kommit ut).

Men overall kanske inte känns så kul om man bor/vistas i stan?

Annars hade jag nog gått till en "frilufts-butik" och sagt vad jag var ute efter.

Fristadjacka. (Modell fluff inuti förutom på ärmarna) brukar finnas att köpa på granngården. Tror den kallas pilotjacka... www.fristads.se

Många fickor och en varm vinterdag kan du ha T-shirt under om du ska vara aktiv, annars kan du ta ulltröjan. Har använt min(a) i säkert 6 år och aldrig behövt frysa på vinter, då bor jag förvisso i Västergötland (eller tja inte nu längre... men de första 5 åren) men det kan vara ner på 20 minus mitt i vintern. Lite skit och väta fixar dom också, det får ju inte hällregna, men snö och lite småstrilande regn går bra.

Då har jag varit hästtjej de första fem åren (både på fritiden och två år som hästskötare, så jag har bannemig varit ute jämt...) och nu hundägare... och min Fristadjacka är min älsklingsjacka.

håller med. det är en riktigt riktigt bra jacka som dessutom tål tuffa tag.

kl

Får jag ändra frågan till snygga och bra riktigt varma fritisdjackor som passar till aktivitet med hund men även i stallet?

Lånar till en liten fråga.

Apropå kläder, Hurrta Collection har ju vinterkläder till människor matchande hundarnas.
Är det någon som vet vad en sådan "dress" kostar?

Jag har för mig att vi hade något butikbiträde med hurrtas här..

Jag köpte min illgula (typ reflexväst färg) jacka på Hööks för 3 år sedan. I den har jag aldrig frusit, och dessutom syns jag överallt vilket kan vara bra när mörkret lägger sig snabbt. Det är inte alltid man har ordentligt med reflexer med sig.

Jag har nyligen köpt en sådan här GORE-TEX®-Jacka GXB-484 fristad
Jag den kommer vara bra höst vinter regn snö mm

Hade innan en hööks vinter jacka reflex skitbra varm

Liknande trådar

Äldre Det börjar bli dags för vårstädning, och efter en titt i alla utrymmen blir jag mer eller mindre gråtfärdig innan jag ens börjat...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 963
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 488
Senast: Och_Aye
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 573
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka