Bra hundbil

Sv: Bra hundbil

Ja volvo v40 är ju absolut en tanke. Det enda felet är att det är volvo...:)

Nej men skämt åsido, v40 har jag också funderat på lite löst. Vet du någon bur som passar till den?

Jag har en enkel MiMbur, storlek large, som tar upp ungefär halva bagageutrymmet i min V50, så det borde inte bara något problem i en V40.

(EDIT: Såg på hemsidan att just V40 är det inte helt enkelt att passa in en MiMbur i)

När vi behövde byta bil kollade vi på diverse olika, volvo gick fort bort pga att hunden inte fick plats i bagagen, varken på v40, v50 eller xc70, vilka är modellerna vi provade. Nu är varken jag eller sambon volvoälskare så det var ett lätt val att välja bort dom då dom inte var optimala.

Vi funderade sedan på Citroen C5, där var det inga problem att få plats i bagagen, men av olika anledningar så letade vi vidare.

Näst på tur var att vi kikade på VW, både Golf Variant och Passaten, och valet föll tillslut på passaten, enbart för att det var lättare att få tag i en sådan här uppe.

Nogsvamlat, vi är väldigt nöjda med passaten, både 2 och 4 beningar, nu är vi ev påväg att byta bil igen, pga tillökning och då hundarna tar upp hela bagaget så har vi inte riktigt klurat ut vart vi ska stoppa en vagn i befintlig bil, men det är ett helt annat problem.

Då kanske fabian skulle räcka storleksmässigt? Hur är det med rutan därbak? Lyser solen in uppifrån? Har en Saab 9-3 här hemma och det är jättegott om plats i den men solen lyser rakt in på hundarna så jag kör alltid clion där det är skugga hela tiden (plus att jag har grindar och lastgaller i den så det funkar bäst).

Eftersom bakrutan är sneställd så lyser det in en del uppifrån. Jag har idag solarplexusskivor satta i alla bakrutorna. Innan hade jag en stor solskuggare med Disneymotiv som tog upp hela bakrutan och som jag köpte på en bensinmack. Har en termometer därbak och hitentills har jag aldrig upplevt att hunden skulle vara varm eller tycka det var jobbigt. Men det är klart, jag har en fågelhund och han älskar att sitta och spana efter flygande fåglar när han åker bil ;):D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska byta bil inom kort, och har tidigare kikat på VW golf eller passat i alltrackvarianten. Men under nästa år kommer jag köpa en...
Svar
16
· Visningar
1 960
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej alla hund/kombiägare! HUR har ni löst utrustningsfrågan? Jag får ÄNTLIGEN hem min nya bil imorgon. I den har vi satt in en dubbelbur...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: HeddaVovven
·
Äldre Jag står inför ett bilköp i höst och tycker att jag har lite ont om idéer. Jag letar efter en större bil, stor nog för att kunna ha...
2
Svar
21
· Visningar
3 174
Senast: glittra
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31