bra hovtång...

P

putte

var hittar man en bra hovtång som klarar att verka ardenner hovar????..

Sv: bra hovtång...

Man får köpa de dyrare varianterna som är helt i järn/stål? Är det mustadfors tro? De kostar runt 1000 lappen men de är super!!

okej .. där finns en på börjes för ca 725 kan det vara en sådan?

Mustad är bra verktyg. Jag hade verktyg av märket mustad när jag hade ardenner och de klarade av det galant. Vi fick visserligen vara två personer att hjälpas åt att klippa i hoven för han hade stenhårda hovar, men det är inte verktygens fel :D.

ja precis vi köpte vår på lantmännen. Synd att jag sålt all hovslagarutrustning, jag hade allt:) Men ingen som kunde hjälpa mig o sköta den sen pappa gick bort. Jag ska ju skaffa häst igen, men då skaffar jag nog bara tappskoutrustning.

din hovslagare köper in tänger och raspar ganska ofta, fråga om du kan få köpa dom begagnade verktygen (skippa rasparna då dom är värdelösa så fort dom blir slitna).

Mustad är det enda rätta när det kommer till hovslageriutrustning tycker och, och särskilt när det gäller tänger :) Dyra men helt klart värda priset.

Smart, det kan jag tänka på nästa gång. Vi startade med att köpa billiga saker men sedan köpte vi de dyrare då vi skötte mkt hovvård och skoning själv verkning för skoning skötte hovis men avelsmärren med bra fötter verkade vi själv.
Sålde allt för 1500 och då hade det säkert kostat mig 10000 kr att investera i men rostar det så är det ju inte värt nåt.

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 161
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
384
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka