Bra hopptränare sökes i linköping!

D

dolpina

Jag har ett sv. halvblod och som älskar att hoppa. MEN enligt veterinären har han för svaga kotor för att kunna hoppa. Veterinären har inte sett min häst i rörelse vid hoppning. Nu vill jag gå vidare med detta och anlita någon som är professionellt kunnig i hur en häst skall röra sig vid hindret. Är det någon som känner till en sådan bra tränare så skulle jag bli mycket glad. Jag har hoppat honom några gånger och än så länge så har han inte blivit halt eller liknande. Tränaren bör finnas inom Östergötland och som kan ta sig till linköping då jag har svårt att komma hemifrån.

Tack på förhand

Pernilla

Sv: Bra hopptränare sökes i linköping!

Det finns massor av bra tränare i trakten!

Pm:a om du vill veta mera, vi får ju inte diskutera personer på forumet

Om jag var som du skulle jag hellre få fler utlåtanden från VETERINÄRER. Hästen kanske rör sig bra mot hinder, det behöver inte betyda att den kommer att klara av det under träning. Att hästen är svag i kotorna har inte nödvändigtvis något med rörelsemönstret att göra.

Arwyn skrev:
Om jag var som du skulle jag hellre få fler utlåtanden från VETERINÄRER. Hästen kanske rör sig bra mot hinder, det behöver inte betyda att den kommer att klara av det under träning. Att hästen är svag i kotorna har inte nödvändigtvis något med rörelsemönstret att göra.

:bow: :bow: :bow:

Om jag var du skulle jag låta fler veterinärer ge utlåtanden, precis som Arwyn sa. Om hästen rids och tränas på rätt sätt, rekommenderat av veterinär, kanske den kan hålla för hoppning, men om du chansar och bara kör på kanske den aldrig mer kommer kunna hoppa.

Ullis

Dessutom, en kotledsinflammation behöver inte ge omedelbar hälta - hästen kan ha inflammation och bli halt enbart på böjprov - och ju länge den gått med inflammationen desto svårare att bli av med den.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka