bra hopp och cavalletti övningar?

M

medici hero

Hej jag har ett varmblod på 155cm. Han går mkt bra både i hoppningen och dressyren, men för att inte göra träningen tråkig skulle jag behöva inspiration till nya, bra och meningsfulla övningar. då speciellt i hoppningen och olika sorters cavalleti. Jag tycker att det är viktigft att få min häst engagerad och intresserad av arbete. Jag skulle bli jätte glad för lite tips.
 
Sv: bra hopp och cavalletti övningar?

Löshoppa;) det brukar de flesta hästar gilla, även ett bra sätt att träna muskler utan ryttare.
 
Sv: bra hopp och cavalletti övningar?

Jag måste tipsa om boken Cavalletti av Ingrid Klimke! Superbra bok!
 
Sv: bra hopp och cavalletti övningar?

Hej jag har ett varmblod på 155cm. Han går mkt bra både i hoppningen och dressyren, men för att inte göra träningen tråkig skulle jag behöva inspiration till nya, bra och meningsfulla övningar. då speciellt i hoppningen och olika sorters cavalleti. Jag tycker att det är viktigft att få min häst engagerad och intresserad av arbete. Jag skulle bli jätte glad för lite tips.

Hoppas man får länka till olika sidor för jag har hittat massa bra och haft nytta av en hel del av övningarna själv

http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=/Agria/text.nsf/id/2091

http://www.hippson.se/cldoc/artikelarkiv.htm?_categories[]=19

Har ingen tvekan på att du hittar NÅGOT på dessa sidor, finns massor
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 428
Senast: Mabuse
·
L
Ridning Hej! Jag undrar om nån har tips om olika skritt övningar som man kan göra. Helst som man kan göra ute på typ grus vägar och stigar! Och...
2
Svar
21
· Visningar
2 471
Senast: tara
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp