Bra hästtransportör ?

C

Cabinda

Känner någon till hur jag kan komma i kontakt med en BRA hästtransportör. Jag ska flytta en unghäst från Småland till Uppsala. Har tyvärr dåliga erfarenheter och behöver tips utifrån era egna erfarenheter. Vågar inte ta någon i telefonkatalogen.:confused:

Sv: Bra hästtransportör ?

Transporterade min med Wikströms, från skellefteå till malmö. Tyckte de var trevliga, och pållen var väldigt fräsh när hon kom ner, trots den långa resan!

Hej!
jag transporterade min häst med Greens de var väldigt duktiga och trevliga..vet inte riktigt vilka sträckor de kör men det är ett tips iallafall! :)

Jag har använt Gunnar Olsson tre ggr snart (tredje gången blir imån). Först ponnyn från Gränna till Uppsala, sen den stora pållen från Åstorp till Uppsala och nu ponnyn Gränna-Uppsala igen. Har funkat kanon. Rekommenderar dom. Dom samarbetar med andra bolag också.

/Maria

Även jag Gunnar Olsson, det gick jättebra.

Tack !

Vad skönt med några konkreta trådar att börja dra i !
Tack för tipsen..

Sv: Tack !

*snor tråden lite* :angel:

Vet någon om transportörerna är bra med hästar som vägrar att åka transport? Har hört att många är såpass erfarna att de kan får på nästan vilken häst som helst. Ska nämligen frakta min häst en bra bit till hösten...

Eftersom det är så stor och bred ramp, och stort och ljust innuti så är det betydligt lättare att få på krångliga hästar. De som jobbar gör ju dessutom inget annat hela dagarna, precis som du säger.
Dessutom står hästarna stadigare och slipper parera gunget som blir i en vanlig transport. Jättebra om de ska åka långt.

Lycka till.:bump:

Glimfeather skrev:
*snor tråden lite* :angel:

Vet någon om transportörerna är bra med hästar som vägrar att åka transport? Har hört att många är såpass erfarna att de kan får på nästan vilken häst som helst. Ska nämligen frakta min häst en bra bit till hösten...

Jodå...oftast går hästarna in utan problem. Ett av halvbloden jag hade till i våras på tillridning var extremt svårlastad men hon gick på hur lätt som helst så fort det blev lite storlek på bilarna;)...dock höll Slätterne Gårds hästtransportör på att gå bet på unghästen...men hon kom då ner hit iallafall och hon såg inte alltför skakad ut (annat än som är normalt efter 2 dygns resa med ett längre stopp halvvägs;)).

Wiiie! Du kanske inte hoppet är ute för min häst? Började tro att jag skulle vara tvungen att lämna henne här på ön eller köpa en långdistanssadel ;) Hon går inte på öven om hon får 3 sprutor lugnande nämligen.

Glimfeather skrev:
Wiiie! Du kanske inte hoppet är ute för min häst? Började tro att jag skulle vara tvungen att lämna henne här på ön eller köpa en långdistanssadel ;) Hon går inte på öven om hon får 3 sprutor lugnande nämligen.

Nä, hoppet är aldrig ute;)...Hästarna uppfattar sällan de stora bilarna som bilar utan mer som ett vanligt stall. Det är stort och luftigt. De flesta är målade i ljusa färger. Den bästa bilen har nog just Christoffer Berg (Slätterne Gård)...den är enorm, ljus, man lastar lågt in och ut från sidorna...vattenkoppar...hästarna åker på sidan...Min unghäst stod längst fram och man behövde inte lasta ur någon annan för att hon skulle komma ut. Dom öppnade sidoväggen och ledde ut henne helt enkelt. Dom är bra:D

*knapplån*

Vad kostar det ungefär med en 40-milaresa? Skiljer det sig mkt mellan firmorna?

Prisnivån är ytterst hemlig på de hemsidor jag hittar :crazy:

Jag har betalat 1500 + moms. Från Gränna till Uppsala ca 40 mil. Och från Åstorp till Uppsala 2000 + moms. ( 60 mil kanske). Och jag ringde till flera stycken och dom verkar ligga på samma prisnivå. Om man är snäll kan man dock komma undan momsen. :devil:

/Maria

Wilfa skrev:
BK Western är jättebra!
Dom skulle hämtat en häst här för 2 månader sedan. Ringde kvällen innan och bad om vägbeskrivning. Dom har inte kommit än. Kommer aldrig att anlita dom. Kolla tråden transporten som aldrig kom tex.

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
715
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama