Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är svårt att rida honom bakifrån eftersom att han inte är så pigg Men jag sadlar så att sadeln sitter korrekt, enligt min ridlärare. Men jag kan ju alltid prova att lägga den längre bak.. Dags att skaffa ny sadelgjord isf
Det är ju lättare att rida en häst som är pigg och få energin bakifrån och uppåt
Nej det gör den inte, den går (av bilderna att döma) på bogarna med sänkt rygg.. Försök att rida den bakifrån och fram istället för tvärtom. Sista bilden är bäst tycker jag..
En enkel sak du kan göra för att få lite bättre förutsättningar är att sadla längre bak så att du slipper sitta på bogbladen!
Fin häst!
Nirak
nej, din häst går inte i korrekt form, den behöver komma igenom ryggen, börja arbeta med bakbenen, varför ska du rida med gramman för att få ner huvudet på den när du inte ens har framåtbjudningen på hästen?
du använder gramman på hästen för att du tycker att hästen är svårt att få på tyglen, men hästen är svår att få på tyglen för att den inte är genomriden ordentligt, ni har kommit in i en ond cirkel där..
Nej det gör den inte, den går (av bilderna att döma) på bogarna med sänkt rygg.. Försök att rida den bakifrån och fram istället för tvärtom. Sista bilden är bäst tycker jag..
En enkel sak du kan göra för att få lite bättre förutsättningar är att sadla längre bak så att du slipper sitta på bogbladen!
Fin häst!
Nirak
Om du nu sadlar "rätt" enligt ridläraren så borde du nog skaffa en ny sadel. denna ligger för långt fram och i bakvikt
Skulle nog funderat på att byta ridlärare också.. inte bara sadel..
Nirak
Skulle nog funderat på att byta ridlärare också.. inte bara sadel..
Nirak