bra foder till mager DDB....

zazza girl

Trådstartare
ha precis skaffat mig en DDB tik på 4 år , som tyvärr ha blivit misskött , så hon är väldigt mager ...

så ska byta foder på henne , tänkte se om ni kunde hjälpa mig med ett bra foder med mycket fett...

just nu så äter hon doggy , men vill byta ...

så ha ni några bra förslag .. ???

Sv: bra foder till mager DDB....

Finns ju massor med foder. Svårt att rekommendera tycker jag, då man inte vet vad hunden fungerar på. Är hon riktigt mager kanske ett högenergifoder vore bra, om magen klarar av det. Extra ister på maten med, eller ägg-gula. Min hane har svårt för att gå upp, honom fodrade jag upp med färskfoder (först Nordic sedan Vom og Hundemat) och extra ister och nu har jag honom på bara VoH. Han tycks kunna ta upp allt han behöver av det fodret. Min omplacering som jag just fått hem är hiskeligt mager, hon får också äta upp sig på VoH. Det enda torrfodret hanen fungerat på har varit Pro Plan, men det där är ju väldigt individuellt. Tycker få hundar fungerar på Doggy så vilket foder som helst är väl nästan bättre.

Men tja. Pro Plan, Standardt, Hills, Orijen och Acana tycker jag är bra. Eukanuba och Royal Canine är väl också bra men inga som fungerat på mina. Allt är ju som sagt väldigt individuellt. Bäst gillar jag Vom og Hundemat. :p

Sv: bra foder till mager DDB....

Jag blir personligen galen på alla dessa förkortningar av raser jämt och ständigt, som om det inte är svårt nog att hålla reda på alla.... :o

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
520
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
436
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 707
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
771
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka