Bra eller dåligt??

T

Tilda99

Fick analysen på vårat hö och det visade att det innehåller 62 smrp/kg och 7,8 kj/kg. Fick lov att ändra lite på foderstaten eftersom det blev så mycket protein. Nu får hon bara kornkross, betfor, mineraler och hö. Är det bra? Innan sommaren hade hon allt dessa plus krafft groov, lucern och kli....

Jättebra hö, men tog du ingen mineralanalys? Gör en om du inte har en, jätteviktigt.

Att det är mkt protein i grovfodret är inget du behöver oroa dig för. Läs Notecas tråd ang samma sak. :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 420
Senast: Shixle
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 311
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka