Bra digitalkamera?

villagegirl

Trådstartare
Nu har mamma äntligen bestämt sig för att vi inte kan vara utan digitalkamera längre, och satte mig på uppgiften att hitta någon som är bra. :banana: Vad har ni för nån? Är den bra? Hur mycket kostar den?
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag har en Olympus Camedia C-750UZ och den är super!

(Förövrigt ska nog tråden ligga på Datorer)
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag har en Nikon Coolpix 3500, beställde från internet och den kostade typ 3000 kronor.
Den är klart prisvärd!
 
Sv: Bra digitalkamera?

Har en Konica Revio kd-510z, men jag tror inte att dom säljs längre. Köpte den för ett och ett halvt år sedan tror jag. Men den är rätt bra, kostade ca 5000 kr då.
Jag rekommenderar pricerunner.se för att se produktrecensioner och för att hitta bästa pris, hjälpte oss mycket när vi letade kamera! Köp gärna någon tidning också, finns en massa om digitalfoto, och läs på lite så att du vet vad du ska titta efter.
 
Sv: Bra digitalkamera?

Ok, visste inte det. Hoppas att någon snäll moderator ska flytta tråden om den ligger fel.
 
Sv: Bra digitalkamera?

Tack för länktipset! Tittar där nu. :)
Mm, läsa på är precis vad jag tänker göra, men lite tips från andra skadar ju inte.
 
Sv: Bra digitalkamera?

Telenna skrev:
Nu har mamma äntligen bestämt sig för att vi inte kan vara utan digitalkamera längre, och satte mig på uppgiften att hitta någon som är bra. :banana: Vad har ni för nån? Är den bra? Hur mycket kostar den?


Fick en igår :D
En Canon digital ixus 700 och den är verkligen CANON!!! ;)
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag har en Casio, vet inte riktigt vilken modell det är, men den har 4.0 megapixlar och kostade runt 5000 kr julen 03!

Tycker den är helt okej, lätt att använda.
Men sen att bilderna lätt blir suddiga får man väl skylla på fotografen! ;) :p
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag har en Olympus C-765 som jag bara ÄLSKAR! :love: :love: :love: Den är lättanvänd och har en massa underbara finesser, och den tar verkligen fantastiska bilder. Jag gav väl runt 4000 för min, inklusive extra batteri, minneskort och väska.
Dock rekommenderar jag INTE pixmania, som jag köpte den ifrån, om du har ett liv och inte är hemma dygnet runt. De levererar via DHL, som numera ligger etta på min svarta lista. Den utlovade 48-timmarsleveransen blev en veckas väntan, otaliga telefonsamtal samt en 2-timmars bussresa då jag var tvungen att hämta paketet själv på deras terminal. :mad:
 
Sv: Bra digitalkamera?

Hur är objektivet? Inte flaskhals så bilderna blir "små"? (om man jämmför med det de fotas på?)
Väldigt sugen på att köpa en..
 
Sv: Bra digitalkamera?

Tillägg: Hur funkar de att ta kort i dåligt ljus (ex ridhus)? Och kan de ta kort i rörelse (ex en galopperande häst)?
Tack för alla tipsen jag har fått hittills! :banana: :)
 
Sv: Bra digitalkamera?

Min kamera är väldigt känslig när det gäller ljus, det är totalt omöjligt att ta bilder i ridhus tex. Blixten brukar ju ha ganska kort räckvidd på digitalkameror också. har upplevt att detta är rätt vanligt med digitalkameror tyvärr...
Men att ta bilder i rörelse går jättebra, när man väl lärt sig tekniken (det tar ju lite tid från att man tryckt ner knappen tills att bilden tas, så man måste följa objektet med kameran eller trycka av lite för tidigt om det ska bli rätt). Det är bra att ha en riktigt snabb kamera om man ska ta mycket bilder i rörelse!
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag har en Canon Ixus II. Den är superbra. Perfekt att ta häst bilder med, även i ridhus. Man kan ställa in den så att man tar många kort på en gång vilket gör att man får åtminstonde ett som är bra :D
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag har en Konica Minolta Z10, och jag ääälskar den.. satt just på nationella proven i engelska och skrev om den (vi skulle skriva om någon pryl som betydde mycket för oss :rofl: )
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag har en Nikon D70 som funkar rätt okej. Kamerahuset gick på 9500, köpte hyfsat 18-70optik samtidigt, fick alltihopa för knappt 12000.
Men antar att du är ute efter en pocketkamera..?
 
Sv: Bra digitalkamera?

Jag´har en pentax optio s4. Snygg och ger bra skärpa. Diggar den skarpt ;). Kostar 2.500 tror jag.. var dyyyyrare när jag köpte den för ett år sen
 
Sv: Bra digitalkamera?

Pocketkamera? Vad är det? :confused:
Det jag är ute efter är en bra kamera som man kan ta kort med i ridhus och på rörliga motiv. Den ska ju vara bra att ta kort med annars också, men det är ju liksom mörker och rörliga saker som är svårt. Sen så får den inte kosta alltför mycket heller. Typ 4000 är väl max.
 
Sv: Bra digitalkamera?

Har en Sony Cybershot 7,2 mpixel kostar 3990kr på P*WER som tar helt suveräna bilder
Erosbetar20050425003.jpg

Erosbetar20050425027.jpg
:D

Har rörliga bilder från en Sony camera med 5,1mp oxå men den nya tar bättre men har bara filmer som visar rörliga så d får bli från den gamla kameran
Eros050320004.jpg

Eros0503240089.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
211
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
628
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också...
2
Svar
27
· Visningar
1 016
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp