Bra? Dåligt? Fördelar och nackdelar? Cortaflex?

D

DancingFox

Har funderingar kring tillskottsfodret Cortaflex? :confused: Bra? Dåligt? Fördelar och nackdelar? Vet att det ska vara bra för hästens leder och skelett, men vet också att det är dyrt som satan. Är det verkligen värt pengarna? Blir det verkligen skillnad på hästen?:confused:

Sv: Bra? Dåligt? Fördelar och nackdelar? Cortaflex?

Kanske ännu ett mirakelmedel för att döva hästägarens dåliga samvete?

Är hästen frisk då ska den ha en balanserad foderstat, motion och omvårdnad. Är hästen sjuk så är det veterinär som gäller! Har hästägaren dåligt samvete ska hästägaren vårdas, inte hästen!

Många tävlingshästar får extra tillskottsfoder för att prestera bättre trots att de har en bra foderstat. Är Cortaflex värt pengarna?

*putt i putt i tråden*
Behöver fortfarande råd gällande denna produkt! :confused::bow:

Hej, mitt sto åt Cortaflex på förslag från veterinär. Jag upplevde en förbättring i rörelserna och vår massör kände ökad smidighet i lederna. Tycker dock att Flexijointen ger ännu bättre resultat.

Hej, mitt sto åt Cortaflex på förslag från veterinär. Jag upplevde en förbättring i rörelserna och vår massör kände ökad smidighet i lederna. Tycker dock att Flexijointen ger ännu bättre resultat.
Flexijointen? Vad är det? Också tillskottsfoder? Hur funkar den?
Finns det någonstans man läsa om den?
Bättre pris än cortaflex?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 863
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 837
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka