Bra bok om körning?

P

punschpralinen

Hej!

Jag skulle jättegärna vilja börja tömköra och kanske köra min D-ponny. Finns det någon bra bok om det? :)

Sv: Bra bok om körning?

Vet ingen bok om det, men Anders Eriksson har gjort en film som heter tömkörning som är jättebra. Finns attt köpa på bla hööks. :)

Anders Eriksson har flera små böcker också. "Hästens arbete på töm", "Utrusta hästen för körning" och "Inkörning och skolkörning".

Hej! Filmen "Körning-från koja till slott" finns också även den på hööks. Sedan är boken "Hästmannaskap, körning" av Hans Sidbäck väldigt bra.

Hej!

Jag har Elisabeth Hjortvids bok "Att köra häst" och den tycker jag är bra trots att den har några år på nacken!

Hans Sidbäck har även gjort bra böcker, bla om skogskörning.

Anders Eriksson är ju en stor kusk och hans böcker som Hööks säljer lär väl vara bra, och jag tror dessa är lite mer inriktade tex "Hästens arbete på töm".
Är så sugen på att köpa dessa böcker! Någon som vet om dom är bra?

Mvh Lisa

Jodå! Jag har dom. Men dom är ju ganska basic vad jag minns...handlar om grunderna. Men det kan ju inte vara helt fel att fräscha upp ibland :smirk:

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
579
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 472
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Tonåringar