Bra blötmat?

raggsock

Trådstartare
Jag ger gärna blötmat på vintern för annar blir min kastrerade hankatt för tjock. Han håller lagom vikt med blötmaten. Jag vet ju att Mjau är bra men har äter bara tetra kyckling. Bitar ska det vara inte färs. Sedan tål har inte fisk så vissa märken och sorter går bort.
Många andra märken har fiskbiprodukter eller fiskolja men då får han klåda.

Nu provade vi euroshoppers bitar kyckling på burk. Han gillade den. Den är ju tillverkad i Sverige och verkar ha samma innehåll som mjau. Den är billigare än mjau tetra.
Är den bra för katten? Man bli ju lite misstänksam bara för den är så billig ;)
Vilka andra märken utan fisk som är bra finns? Det ska ju vara utan sädesslag också.

Bra för alla med katter som lätt blir runda att veta.
 
Sv: Bra blötmat?

Har ingen koll på Euroshoppers burkmat, men många billigare burkfoder kan vara helt OK i kvalité.

Bozita finns att köpa i djuraffärer, samma tillverkare som MJAU men lite "finare" ingredienser som kanske passar din herre lite bättre.;)
 
Sv: Bra blötmat?

willys egna kattmat kanske också kan vara ett alternativ?
Den är dyrare än mjau burkar men billigare än tetran.
Jag har en som är svår att få i färsvarianterna, Willys har då varit ett alternativ.
 
Sv: Bra blötmat?

jag hittade icas egen kattmat i affärn igår, innehåller "kött och köttbiprodukter, mineraler" kan det vara ett hyfsat alternativ? mjau håller ju på att byta ut sina tetror och katterna gillar inte dom nya lika mycket. Bozita är långt till närmaste återförsäljare
 
Sv: Bra blötmat?

Tack har provat den, och då euroshoper som verka ha samma innehåll. Har nu tyvärr upptäckt att han tröttnar efter halva burken och vill inte äta mer.
Kycklingtetra eller rå fläskfilé ska det vara....bortskämd.....nädå.. ;-)

Hoppas inte de ändrar kycklingtetran.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 601
Senast: Krålus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 116
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 187
Katthälsa Hej Har 2 katter, väldigt olika i hull(i allt egentligen) Den ena är åt det tunnare håll(tror han egentligen är väldigt bra i hull)...
Svar
2
· Visningar
423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp