Bra att veta för nybörjare - ur TR!

Sv: Bra att veta för nybörjare - ur TR!

Jag läste nu i TR på nätet att för att hästen ska få starta 160km måste den ha genomfört minst två 100km tävlingar inom 36månader. Har det varit tidsbegränsat innan? Kan inte komma ihåg att jag sett det förut.

Jag läste nu i TR på nätet att för att hästen ska få starta 160km måste den ha genomfört minst två 100km tävlingar inom 36månader. Har det varit tidsbegränsat innan? Kan inte komma ihåg att jag sett det förut.

Det är en förändring jämfört med tidigare.

Om du tittar på TR så ser du ett svart streck i vänstra marginalen på vissa ställen. Detta streck markerar alla förändringar jämfört med tidigare. Dock även språkliga förändringar och sådant som flyttats in från TR1

Kjell Westerback

Men om resultatet är frivilligt att skriva in i tävlingsboken på en pp, behöver man ha den vid start då?

Du behöver inte Gula boken för en PP. Bara för Clear Round och tävlingsklasser.

hej jag vill rida vedemaritten i år, men i proppen står det Regional tävling.. men jag ka rida 50km clearound, har bara lokal licens... måste jag köpa regional licens för att vara med?
Vilka längder är det på lokala distanstävlingar?

Kan vara bra att känna till för de som ska ta grönt kort att det även krävs ett praktiskt ridprov förutom teoriprovet. En del ridskolor, som arrangerar kursen ,kräver att ridprovet skall vara avklarat innan kursen. Andra hjälper till med det. Vår förening ställde upp med både teoriprov och lån av fin dressyrhäst. Tack Arne, Björkviks ryttarförening:-)

Kan vara bra att känna till för de som ska ta grönt kort att det även krävs ett praktiskt ridprov förutom teoriprovet. En del ridskolor, som arrangerar kursen ,kräver att ridprovet skall vara avklarat innan kursen. Andra hjälper till med det. Vår förening ställde upp med både teoriprov och lån av fin dressyrhäst. Tack Arne, Björkviks ryttarförening:-)

ok, men du det finns bara ETT grönt kort? För jag har grönt kort för hopp / dressyr... ska ta tillägg för fältritt snart, då får man ett klistermärke på kortet, men det finns inget för enbart distans?

Då gäller ditt gröna kort. Finns inget speciellt för distans.

Man kallar tävlingen för regional eftersom längsta klassen är det. Den klassen du kommer att rida är lokal, då räcker det med den billigare ryttarlicensen.
// Linda

Då gäller ditt gröna kort. Finns inget speciellt för distans.

Man kallar tävlingen för regional eftersom längsta klassen är det. Den klassen du kommer att rida är lokal, då räcker det med den billigare ryttarlicensen.
// Linda

ok, bra för då skiljer sig distans TR mot hopp TR, där du absolut INTE får starta någon klass om själva tävlingen heter regional och man bara har lokal licens....men detta var ju toppen:banana:

Vad behövs för att vara med på en CR?? lokal licens, grönt kort? ska man ha något speciellt grönt kort?
//ny i sporten

Vad behövs för att vara med på en CR?? lokal licens, grönt kort? ska man ha något speciellt grönt kort?
//ny i sporten

nu tror jag t.o.m jag kan svara :banana: fast jag är ny!
Är det en officiell tävling ska du ha gulaboken, gröntkort ( finnsbara ett) och lokal licens :)

Vad är gulaboken och vart köper man den? :rofl:
Står det om det är en officiell CR?
tack :bump:

Du hittar hur du köper gula tävlingsboken på ridsportsförbundets hemsida, distans.
En CR är alltid "officiell". Då gäller TR.
// Linda

*kl*

om PP-ritter inte regleras av tr finns det inga regler för PP-ritter då? Alltså typ att spö är otillåtet, är det tillåtet på PP?
Att man ska ha krage på tröjan? osv, såna grejer. Jag är verkligen inte insatt

Då bestämmer arrangören reglerna själva. Fråga dem.
// Linda

Liknande trådar

Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 215
Senast: Shaggy
·
Distans Hej alla distansnördar. Nu när ponnyhästen och jag är på sommarkollo har vi obegränsade sträckor med grusvägar att rida på vilket gör...
Svar
4
· Visningar
4 052
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 049
Senast: shia
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka