Boxvila i en vecka

Coop

Trådstartare
Jaha så har pållen fått en hovböld. Vet var här och grejade och nu ska hon stå i box en vecka. Maken är just nu ute och snickrar vägg i lösdriften och hästen gnäggar på sin kompis som är ute och käkar gräs.

I allafall undrar jag om det finns nått som man kan sysselsätta henne med?

Små träd har jag tänkt att lägga eller sätta fast. Kompisen ska vi stalla in några timmar per dag så att den andra får lite sällskap, hon vill ju inte stå inne å hänga.

Finns det andra aktiviteter?
 
Sv: Boxvila i en vecka

många hästaffärer har rätt roliga leksaker till hästen. Bollar att sätta fast i taket osv, mkt uppskattat där jag står! :)

Ut och plocka grenar med mkt kvistar, sånt är alltid roligt att pilla med... :)

Om du har tid/plats/ekonomi, köp en kanin! Iaf är min häst helt fascinerad av andra varelser i stallet, han kan står i timmar och kolla på när stallkatterna busar med varandra ;) lycka till!
 
Sv: Boxvila i en vecka

Visst är kanin roligt tills det helt plödsligt ligger en platt kanin i boxen då är det inte lika roligt längre
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 083
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 665
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 711
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp