Boxholm 3 Juli

LitenIsa

Trådstartare
Vet inte om jag fått det om bakfoten.

Men, går dressyren oxå på gräs? För banhoppningen gör väl det?

/Isa

Sv: Boxholm 3 Juli

De åren jag har varit där har dressyren ridits på gräsbana.
Hoppnnigen på en vall, som sluttar och är totalt ojämn. Det är hänt att hinder ramlat pga ojämnheten...:crazy:

Men om man rider dressyr på gräs, ska man brodda då? Aldrig ridit dressyr på gräs innan så jag har ingen aning :confused: .

Nej du behöver inte brodda på gräs, om du inte vill.
Det brukar vara en helt vanlig gräsmatta man rider dressyren på. Men va jag minns så har vi bara haft små korta brodd på dressyren där.
(om vi broddade övht)

Får se hur jag gör. Vill ju gärna ha broddar i banhoppningen, han har en viss tentens att gå rätt fort när det är gräsunderlag.

Ja brodd i hoppningen är ju en själklarhet.
Lika så i terrängen.
Dressyren är ju olika, dels beror det ju på underlaget, har det regnat är det kanske att föredra att brodda.
Men det är olika på person til person det där.

va! går dressyren på gräs :eek:
har jag aldrig varit med om, men det ska väll säkert gå bra, bara underlaget är OK.

Jag har heller aldrig varit med om att det går på gräs. Men, det ska väl fungera det oxå, bara det inte är massa gropar och tuvor som man ska snubbla fram på. ;)

ja precis. men det stod inget om det i proppen ju!

Vad heter din häst, o vilken klass ska du rida? Antar att det är debutant eftersom de andra klasserna går 2 juli?

Vi ska rida debutanten. Han heter Hole In One. Men det är bara vår andra debutant så jag förväntar mig inte så mycket av honom. Men det verkar som att poletten börjat trilla ner hos honom, iallafall på träningar. Fixar vi bara banhoppningen så är jag nöjd sen :D

Ska du oxå rida debutanten eller?

Du och Hugo kommer fixa detta galant. Men jag hade nog broddat även till dressyren, bara för att vara på den säkra sidan. Håller tummarna för er. Kommer ni på tisdag och tränar?

Vi kommer inte på tisdag. Ska hoppträna på gräsbanan på hemmaklubben istället den kvällen.

Jag broddar nog redan till dressyren, så slipper man stå och greja med det sen innan banhoppningen.

Vi kommer fixa det, känner det på mig.

Japp jag ska rida debutanten, det blir min hästs tredje (2:a är nu på Söndag) så vi får väll se hur det går.
Wixi heter min!

jag brukar åxå brodda till dressyren om hoppningen går på gräs.
har gjort misstaget att inte brodda till dressyren (som gick på gräs, hoppningen var dagen efter, direkt före terrängen) en gång, och det var inte roligt - kunde inte rida ut i hörnen för det blev så halt trots att gräset var torrt. men så lutade banan åxå :crazy:

Då kanske vi syns nångång under dagen. Jag är nog den ryttare som är mest likblek av nervösitet :D

Jag är lite rädd att han ska trampa sig med broddarna i dressyren när han inte har några skydd. Han kan vara lite sprallig ibland.

antar att det beror på väder och vind oxå. :)

LitenIsa skrev:
Jag är lite rädd att han ska trampa sig med broddarna i dressyren när han inte har några skydd. Han kan vara lite sprallig ibland.

antar att det beror på väder och vind oxå. :)
det går nog bra tror jag. =)
dumt att vara nervös ,men lite lagom pirr i magen ä väl bra kanske

Synd att du inte kommer. Men hoppträning på gräset behöver ni. Vet att det kommer att gå bra. Hejja Isa :banana: :banana:

jag ska oxå va med i deb. i boxholm. hästen jag rider heter Alezan... börjar bli nervös nu :S hihi

usch. nu funderar jag starkt på att stryka mig. hon stoppa ut sig på vattenhindret i Baståsen, o jag är rädd att hon ska göra det härmed, eftersom det är ett vattenhinder hon aldrig sett förut..har hon varit i förut är det inga problem..

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 181
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka