Boxholm 3 Juli

Sv: Boxholm 3 Juli

Tänkte väl! ett tag var jag inne på att det var nån fotograf som typ "köpt" rätten att fota.... lät lite skumt...?

jaja.. struntsamma..
hade ingen bil så jag kom inte iväg.. lite förlångt för att cykla.. :mad:

Fan... Nu är jag hemma från akuten. Jag vet inte vad som hände, han hoppade jättefint (banhoppningen) till sjätte hindret. Där blev det något knas, han hoppade men ångrade sig, tror jag, brakade rätt in i hindret, snubblade på bommarna och gjorde kullerbytta. Jag med, fast åt olika håll som tur var. Jag har värk i nacke, men ingen skelettskada. Min näsa är blå och svullen, men inte bruten den heller.
Mest orolig för min lilla häst, vet. på plats trodde att han fått en skada på djupa böjsenan i fästet. Ringer kliniken direkt på måndag och hoppas jag får komma då. Han stödjer på benet och går, men jag är så jävla orolig. Varför blev det så här? Ska åka och hämta filmen imorrn så får vi försöka se vad som hände egentligen..
/ lessen emma

näää stackars.. usch så lessen jag blev
hoppas det inte är något alls och att du repar dig snart..

*massa kramar*

Nej, var det du som skadade dig? Jag tänkte att jag skulle se dig i terrängen men då såg jag att du hade utgått i hoppningen...
Själv är jag väl inte sådär särskilt nöjd men min pålle. Han var nästan oridbar i dressyren, jag red programmet med 600 kg i högerhanden, jag fick honom inte alls att gå fram för skänkeln. Han var nästan som en brunstig pissmärr :smirk: I hoppningen var han het men framtung (vilken bra kombination :crazy: ) jag ska nog vara glad att jag kom undan med ett ner...
I terrängen däremot var han hur fin som helst :love: Han var superstadig och sökte verkligen hindren själv och backade av så jag inte behövde rida ihop honom lika mycket som jag har varit tvungen till förrut! Jag red in 11 sekunder över tiden men det var skithalt och mycket backar och svängar så jag är nöjd. Jag fick en bra rytm jag kunde hålla hela banan runt så det kändes bra.
Döm om min förvåning när jag knep sista placeringen :eek: Med det dressyrresultatet trodde jag verkligen inte det...

Tack SweetSelene för att du står ut med mig när jag är nervös och stressad innan jag ska starta! Du är guld värd :love:

Kul att det gick bra för dig! Jag var ganska nöjd med dressyren, 51 straff så jag hade siktet inställt på placering... Men men, har en tid hos vet. imorrn så håll tummarna för oss. Vill så gärna att han ska bli bra.

Usch då.. Det där lät inte kul Emma.. :( Jag tror jag såg dig prata med min tränare igår när vi lunchade... :smirk: Hoppas det inte är någon fara med hästen nu!!

För mig gick det kanonbra!!! :banana: 57,1 straff i dressyren, 0:a i banhoppningen o en suverän terräng med 6 tidsfel så vi knep 10 plac.
Helt underbart, på en häst som jag ridit 3 ggr innan tävlingen o inte visste mkt om alls.. :bow:

Var du nervös och stressad? :crazy: Jag tror jag är okänslig för sånt :p Kanske därför jag är så lugn och fin själv :angel:

Jag vill ha kopior på bilderna jag tog, gärna så jg kan lägga in dem på datan. Träning i kväll? Jag får se, är lite krasslig.

Oj, var det du :eek:
Stod och tittade när du hoppade och detta hände. Jag trodde att jag skulle svimma - det såg läskigt ut. Skönt att du klarade dig med "bara" en svullen näsa.

Vi försökte få tag på vet. men det kändes som det tog evigheter innan hon kom. Du verkar ha en väldigt cool häst. Han tog det hela bra.

Ja, tack och lov är han så cool när det händer något. Jag har fått tid hos vet. klockan 14 idag.
Ni som såg det: Vad tror ni gick fel? Har kollat flera gånger på filmen men fattar fortfarande inte. Hade kanske lite dålig galopp men det borde inte blivit så för det..

Det såg ut som om det blev ett halvt sista språng - han räckte inte riktigt över eller inte riktigt upp. Han fick bakbommen mellan frambenen. Och snubblande i landningen. Sedan voltade han och rullade över dig. Det såg ut som om han var mycket noga med att inte trampa dig.

Det är svårt att minnas exakt vad som hände. Men det såg ut som om det gick i slowmotion. :eek:

ok. På filmen (lite bakifrån) ser det ut som han börjar hoppa, sen ångrar sig och "fryser". I vanliga fall har han inga problem att räcka över, även om vi kommer lite stort. Det var ju inget varken stort eller brett hinder..
Som om han inte såg bakbommen..
Skönt att han inte hamnade på mig, det kunde ju blivit riktigt illa då ju. Ibland undrar man vad man håller på med egentligen... :(

ibland känns luffarschack som en naturlig fortsättning....

Här kommer ett par kort från boxholm!

Halvvolt.jpg

paddy.msnw

paddy.msnw

paddy.msnw

Senast ändrad:

Svarar för Nelle, det är inte samma som hon red på huntingen

hmm är det fler än jag som tycker att nummerlapparna stör helheten..?

(ingen kritik mot Nelle, utan i stort)

I dressyren tycker jag det. Vissa spänner inte heller åt dem - och då ser det ännu värre ut - det förstör hållningen.

Borde vara OK att slippa dem i dressyren.
Men samtidigt är det smidigt för domaren.

Nej, jag håller helt med dig! På en del tävlingar behöver man ju inte ha dom på sig i dressyren, synd att det inte är så överallt...

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 181
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
539
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka