Boxdörrar

Moffsan

Trådstartare
Är på jakt efter boxdörrar o hoppas ni kan hjälpa till o hitta det jag söker!
Vill ha slagdörrar med mkt luftgenomsläpp då boxarna är murade. Ska även gå att måttbeställas då det är till en shettis o ett halvblod...

Tacksam för alla tips!

Sv: Boxdörrar

Googla dig fram på stallinredning och maila och be om offert, det har jag gjort. Sitter nu o väntar på att de ska ramla in.

Skrev juh här för o förhoppningsvis få tips om det jag e på jakt efter då jag letat men ej funnit de jag söker riktigt...

Det enklaste måste väl vara att snickra en själv eller beställa hos en snickare.

Jo men jag skulle vilja ha något liknande dessa boxdörrarna o det är lite svårt o snickra ihop http://www.tibroboxen.se/tibox.htm Det vore skönt o kunna beställa dem färdiga hos någon. Just dessa verkar inte o kunna få i egna mått (väntar dock på svar) men hoppades att någon skulle kunna ha lite förslag på bra dörrar. Även hemmasnickrade går bra bara de har ett bra luftgenomsläpp så ;)

Om det är denna typ av "grindar" du vill ha till boxdörrar hade jag nog snarare hört med någon lokal plåtfirma/svetsare eller liknande. För en som kan hantera svets kan det inte vara ett svårt jobb. Säkert billigare än boxfirmorna och du slipper frakten om du kan hämta själv i hästtransport.

Här nedan ser du våra boxdörrar.
De är måttbeställda och kostade skjortan :o

7955643.jpg

Ja, det är både snyggt och funktionellt.
Bra ventilation inne i boxarna, och så är det ingen risk att dörrarna öppnas när hästarna kliar sig mot dem :D

Immer

Jo men jag skulle vilja ha något liknande dessa boxdörrarna o det är lite svårt o snickra ihop http://www.tibroboxen.se/tibox.htm Det vore skönt o kunna beställa dem färdiga hos någon. Just dessa verkar inte o kunna få i egna mått (väntar dock på svar) men hoppades att någon skulle kunna ha lite förslag på bra dörrar. Även hemmasnickrade går bra bara de har ett bra luftgenomsläpp så ;)

Men be någon smed annars. Den modellen går ju att snickra med.

Har fått svar från dem nu att den går o få efter egna mått! De hade den i shettismodell oxå så nu är problemet förhoppningsvis löst! :banana:

Dörrarna blev beställda idag! Får dem redan nästa vecka igen då han gör dem redan på måndag åt mig då det var lite brådskande!
Dessa som jag nu beställde tyckte jag själv var "billiga", trodde de skulle vara mkt dyrare... Har sett dina grindar inan oxå o de var dem jag fick ideén ifrån juh. Dock så blir dessa jag beställt nu inte lika råa. :)

Nu e mina boxar byggda o grindarna har kommit på plats! :banana: Så här snyggt blev det!
34310_1205403444.jpg

30503_1205403462.jpg

42073_1205405558.jpg

12301_1205405687.jpg

92155_1205404355.jpg

Oj vilket fint stall och fina dörrar :)

Skulle också vilja ha ett 'Pm var du fick tag på dessa och vad dom kostade .

Mvh Mia

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka