Box strö: Halmpellets. Någon som provat?

JessicaM

Trådstartare
Något som provat detta rel nya strö, halmpellets??

Hur upplevde ni det, fördelar o nackdelar??

Är det bra för hästar med extremt torra hovar??

Sv: Box strö: Halmpellets. Någon som provat?

SÖK Funktionen är en alldeles underbar uppfinning :idea: ;)

Mia

Ja väldigt bra för hästar med torra hovar, ströet suger åt sig en del fukt som hoven kan tillgodo se sig. Om det är för torrt i luften kan man vattna lätt i störet och på så sätt öka fuktigheten.

Jag har detta och jag är supernöjd :) Har haft det i snart 1 år och skulle aldrig gå över till nåt annat. Otroligt lättmockat och ligger "still" i boxen.
Dyrt att strö upp men mkt billigt sen. Luktar mkt lite oxå. JAg mockar bara ut skitarna på veckan och till helgen tar jag kisset. När man tar ut det så är det som klumpar bara, som i en kattlåda. Jättesmidigt :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 911
Senast: warg
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
693
Senast: Åsa A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 950
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring