Box mått?!

nice and happy

Trådstartare
Om en boxen är 2,7m lång & 2,5m bred. Hur räknar man det? Räknar man bara 2,7*2,5? El 2,7*2 + 2,5*2= ??
Va & titta på ett stall som skall renoveras & box måtten såg ut så.

För om man räknar som första så är dom inte godkända för liten ridhäst :(

Sv: Box mått?!

nej den är inte godkänd. 3*3=9 är minsta måttet! och ingen sida får vara kortare än 2.80.

fattar inte hur folk kan bygga så små boxar om dom inte har shettisa. :crazy:

Ahh det jag tänkte oxå... Då dom boxarna vi har nu är 4*3.
Det är ett litet gammalt stall...
Funderar på att bygga om boxarna men blir nog för mycket jobb. Om man kanske skulle byggt om till spiltor, men jag har aldrig haft häst på spilta. Bra, dåligt med spilta?

Stämmer inte !kortaste sidan får vara 2.50 Men boxen måste vara 9 kvadrat detta gäller hästar 1.60-1.70 cm Hästar däröver får kortaste sidan i boxen vara 2.70 och boxen ska vara 10 kvm.

enligt NS.

Ok, men man får väl bygga om boxarna till större boxar genom att slå ut väggen mellan 2 boxar så det blir 1 som är 2,7*5

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
15
· Visningar
1 145
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 470
Senast: ako
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 527
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 980
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna