Bottenbetyg för Windsor

Sv: Bottenbetyg för Windsor

Vi var där! Kände oss liite ensamma utom under dressyren.
Det fanns ingen reklam för tävlingarna någonstans, skyltar som ledde till tävlingen dök upp ca en mil i förväg. Så marknadsföringen har väl inte varit tip-top precis.
I alla fall hade vi jättetrevligt, alla funktionärer, försäljare och övrig personal var toppentrevliga och vänliga.
Vi turistade även lite i Windsor med omnejd, fantastiska byggnader och vacker natur.
Storbritannien är rel. dyrt men inte oöverkomligt. Vi bokade resa, hotell och biljetter stegvis så man kan dela upp betalningen i flera steg.

Den stora anledningen till de få besökarna tror jag är web-tv tex. Du behöver inte sitta på en regnig läktare utan kan följa med hemma i soffan.

Men - då missar man mycket runt i kring, framridning och gnugga sig mot ryttarna i bartältet......där var det trångt!!

Och att ha fått se världens bästa dressyrhäst (för närvarande) live var värt hela resan!!

Samt en äkta svensk Cardento - Irco Mena avkomma i Six Bars!!
Samt en Alexander Zetterman i extra GP som kom 3:a!!!

Shopping i drivor!!

Svaret på frågan är att England är ett fälttävlansland :)

Förvisso men jag tycker inte det förklarar hela saken. De har ju ändå kända hopplegender i drivor och är allmänt djurintresserade och dessutom redan vana vid rätt dåligt väder utan att för den sakens skull stanna inomhus.

Har det varit väldigt dyrt att komma in i jämförelse med andra länder? De är rätt så tagna av finanskrisen där - den har liksom kommit ett steg längre än här och hästmänniskor är antingen sådana med skjul i trädgården eller också stenrika där så de sistnämnda snålar in på lite av varje nu verkar det som. Sedan undrar jag om det inte är så att de är uttråkade av att britterna själva inte gjort så bra ifrån sig på sistone.

När det gäller TV är ridsport däremot inte vidare stor - det är bara galopp och sådant som visas regelbundet så nja, nog hade folk sett mer på riktigt. Någon av de större fälttävlanseventen kan jag ha sett på TV under mina år i England men jag tror aldrig jag sett en världscuphoppning eller liknande faktiskt.

Hur är shoppingen på brittiska evenemang när det gäller herr-storlekar? I Sverige är det ju lönlöst att leta t.ex ridbyxor på t.ex mässan i Globen men jag har en viss förhoppning om att Olympia kan vara bättre...

Nu tittade vi inte så värst mycket efter herrstorlekar men jag tror inte att sortimentet är enormt precis. Det är samma köpsugna typer som vanligt som rusar runt mellan tälten - tjejer/damer/tanter...
Det största utbudet på shopping är annars på fälttävlan ex vis Burghley/Badminton. Där kan man hitta i stort sett allt från knappnålar till Land Rover!

Hur är shoppingen på brittiska evenemang när det gäller herr-storlekar? I Sverige är det ju lönlöst att leta t.ex ridbyxor på t.ex mässan i Globen men jag har en viss förhoppning om att Olympia kan vara bättre...

På Olympia brukar det alltid finnas bra med herrbyxor, showjumping är en stor *herrsport* i england. Annars finns det massor med bra butiker i London, och det är ofta *sale* (rea) där samtidigt som Olympia är.

Jag sitter för tillfället ett par mil bort, på den Engelska landsbyggden.

Hoppfinalen sändes live på BBC 2, med väldigt engagerade kommentatorer, intervjuer etc. så lite TV tid får ridsporten iaf.

Biljetterna kostade mellan 25 och 50 pund, beroende på vilken föreställning, och var på läktaren man ville sitta, så det är ju inte oöverekomligt om man jämför med andra, liknande evenemang.
Jag hade inte möjlighet att gå själv, men såg att man på lördagkvällen fortfarande kunde köpa biljetter till söndagens finaler, så inte ens där var det i närheten av utsåldt.

En av TV kommentatorernas kommentarer var att Brittisk ridsport behöver få fram fler duktiga unga ryttare i toppklass, det skulle, om inte annat kunna ge lite mer uppmärksamhet i media.
Ridning som tävlingssport är fortfarande, tyvärr, något av en "snobb-sport" här, och intresset bland "vanliga människor" är inte det samma som i Svereige.

Sen tror jag helt klart att det har med marknadsföringen att göra, ingen av mina Brittiska kollegor här hade en aning om att det avhölls EM i ridsport ett par mil bort...

Har själv bott i Windsor i många år och där finns ju hur många stall som helst inom 5 mils avstånd och hur många häst intresserade människor som helst . Tycker att det är konstigt att det inte var fullsatt. Olympia t.ex. brukar ju vara totalt utsålt.

Jag upplevde inte att tävling var en snobbsport i England. Det finns ju hur många små tävlingar som helst, non affiliated, i både hoppning och dressyr. De flesta i mitt stall åkte till tävlingar då och då, sen att allt inte är lika välordnat som här i Sverige är ju en annan sak.

Shoppingen på Olympia brukar vara superbra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 440
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar