Sv: BoT till människa
Jag har knäskyddet med reglerband och fuskpolon.
Dessa införskaffades i februari i år beroende på dessa åkommor:
* Knät är opererat två gånger och jag har gjort en lateral release då mina benvinklar inte är okej så knäskålen dras mot utsidan och fastnar samt klämmer ledkapslarna så det sväller, låser, gör jävligt ont speciellt under den kalla årstiden. Även om operationerna och träning har hjälpt så har jag ändå problem när det är vinter.
* Vänster skuldra har jag någon sorts kronisk inflammation i som gärna ger spänningar i nacken efter ett fall från en häst för 18 år sedan (knycklade till en kota lite i brösthöjd och ingen märkte det förrän jag började få problem 12 år senare...)
Första tiden märkte jag ingen förbättring, snarare fick jag tväront i knät och ville egentligen inte ha det på mig. Hade då skyddet på nätterna.
Men så småningom som har både skuldra/nacke och knät blivit bättre och bättre och nu hjälper det verkligen! Förra veckan låg jag i influensa och ligga är det värsta jag kan göra för mitt knä. Om jag då glömt att sätta på det så vaknade jag med värk i knät, satte på skyddet och värken var nästan helt borta efter bara ett par timmar!
Nu kommer jag att köpa sockar till min mamma som har värk i fötterna.
Apropå det Alazzi skrev om värmegenerering - det är väl huvudsakligen inte värme som känns som BoT är bra för utan för infravärmen som det avger och den känns väl inte så mycket.
Kolla in på
www.backontrack.nu och titta på återförsäljarkartan. Jag har tre åteförsäljare i krokarna och jag bor ju ändå i Norrland...
/Camilla