BoT till människa

Sv: BoT till människa

Använder handledsskydd och rygggördeln, är totalt berooende. När jag blir dålig i handlederna så har jag b&t på mig i 2 nätter sen är jag bra i minst 14 dagar. Har aldrig träffat nått som är lika br apå mina handleder.

Vart köper man sånna? Till handlederna alltså?
Finns det så det går att linda in hela händerna?
Letar efter till min mamma nämligen, som har väldigt ont i händer och fötter pga Altros.. funderade på om BoT kan göra någon skillnad för henne.

Har testat axelskyddet och ryggskyddet. De fungerar bara om du rör dig och alstrar lite egen värme. Då ger de effekt.

Hälsokosten har deras produkter. Hittade mina skydd där. Vet folk som har köpt på mässor också. Gör en sökning så borde det gå att hitta återförsäljare:)

Jobbar inom äldrevården och vet att det finns vårdtagare har B&T knäskydd som dom tycker gör stor skillnad.

Ullis

Djurjouren skrev:
Använder handledsskydd och rygggördeln, är totalt berooende. När jag blir dålig i handlederna så har jag b&t på mig i 2 nätter sen är jag bra i minst 14 dagar. Har aldrig träffat nått som är lika br apå mina handleder.
Kanske jag ska fundera på att skaffa mig. Har en ful fraktur på handleden och Hoffmaninstrument i fyra veckor till. Jag är så orolig för att jag inte ska funka i handen när instrumentet tas bort. Jag inser såklart att jag kommer få träna men BoT kanske kan hjälpa...

Jag har två fusk polo (en i stallet, en hemma)... har sedan 3 år tillbaka en "whiplash skada" (dom hittar inget fel men jag blir bara sämre o sämre...) Där mamma jobbar har dom nu blivit återförsäljare..
Än sålänge tycker jag tyvärr inte att de hjälpt, ett tag blev jag väldigt mycket sämre (haft den på mig konstant, men inte på natten, i 4 veckor nu) men hoppas fortfarande... :banana:

Har oxå en fusk polo, visst är den skön att ha på sig! Men jag vet inte om jag blir bättre av den...?

Jag är lite sugen på att prova vantarna.
HAr dålig cirkulation och fryser typ alltid om händerna.

Mitt trasiga knä fungerar inte utan mitt Back on Trackskydd!
Utan det så har jag skitont, det låser sig osv. Med det kan jag leva som vanligt! :bow:
För mig är Back on Track lika stort som penicillinet! :bow:

Jag har knäskyddet med reglerband och fuskpolon.

Dessa införskaffades i februari i år beroende på dessa åkommor:

* Knät är opererat två gånger och jag har gjort en lateral release då mina benvinklar inte är okej så knäskålen dras mot utsidan och fastnar samt klämmer ledkapslarna så det sväller, låser, gör jävligt ont speciellt under den kalla årstiden. Även om operationerna och träning har hjälpt så har jag ändå problem när det är vinter.
* Vänster skuldra har jag någon sorts kronisk inflammation i som gärna ger spänningar i nacken efter ett fall från en häst för 18 år sedan (knycklade till en kota lite i brösthöjd och ingen märkte det förrän jag började få problem 12 år senare...)

Första tiden märkte jag ingen förbättring, snarare fick jag tväront i knät och ville egentligen inte ha det på mig. Hade då skyddet på nätterna.

Men så småningom som har både skuldra/nacke och knät blivit bättre och bättre och nu hjälper det verkligen! Förra veckan låg jag i influensa och ligga är det värsta jag kan göra för mitt knä. Om jag då glömt att sätta på det så vaknade jag med värk i knät, satte på skyddet och värken var nästan helt borta efter bara ett par timmar!

Nu kommer jag att köpa sockar till min mamma som har värk i fötterna.

Apropå det Alazzi skrev om värmegenerering - det är väl huvudsakligen inte värme som känns som BoT är bra för utan för infravärmen som det avger och den känns väl inte så mycket.

Kolla in på www.backontrack.nu och titta på återförsäljarkartan. Jag har tre åteförsäljare i krokarna och jag bor ju ändå i Norrland... ;)

/Camilla

Jag använder sedan Juli -04 nackkragen och det har funkat super bra på mig... Hela förra våren så trodde min massör att jag hade större muskler på vänster sida av ryggen... Men sen när jag började använda BoT så kom vi på vad det var... Jag var inflamerad i typ hela vänster sida... AJJJJJ vad dann jag var... Inget roligt alls... Efter några veckor så märktes det både synligt (ja hon som är utbildad för sånt ser det) och kändes... I somras så köpte jag det här ryggvärmaren för häst 1*1m för häst som jag la som bäddmadrass i sängen... Efter en tid så la jag det över lakana så jag låg direkt på det.... För mig har det iaf funkat super... Det hjälper kanske inte alla men jag vet att utan det hade jag haft ONT idag...

Nej, du har rätt. Men jag märker ingen effekt om jag inte alstrar lite egenvärme. Då tycker jag inte att BoT gör någon som helst skillnad, effekten kommer bara när jag alstrar lite egen värme.

Jag har ett armbågsskydd och en polokrage, förra vintern var de guld värda, den här vintern har jag än så länge inte behövt använda dem alls.

Min mamma och moster har också diverse BoT-prylar som de hävdar att de inte klarar sig utan...

Jag är beroende utav såväl knä- som handledsskydd från BoT...fungerar som sagt bäst om man samtidigt rör sig(reflekterar värmen) men för mig hjälper de även om jag har på mig med över natten.

Förresten fick jag tips av en kollega om en ny produkt som påminner om BoT men som var ytterliggare utvecklad så att keramiken är "spunnen" till trådar. Skulle tydligen ge mer hållbara och elastiska produkter, någon som vet vilka som min kollega menade(Han kom självklart inte ihåg namnet) ?

/M

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Juridik & Ekonomi Det dyker ofta upp referenser till "rika människor" i trådarna. Och på något sätt så verkar definitionen variera mellan Bukefalos...
34 35 36
Svar
713
· Visningar
18 385
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar