Borttappat pass

Grena83

Trådstartare
Köpte en gammal varmblodsvalack för ett tag sen, förra ägaren hade pass till honom men hon har inte kunnat hitta det då hon haft fullt upp med annat och legat på sjukhus. Har inga planer på att sälja eller slakta men det känns ju "tryggt" att ha passet om nått skulle hända. Så jag undrar om det går att skaffa ett nytt om det gamla skulle vara "hjälplöst" borta? :)
Pekpinnar om att jag skulle ha sett till att få med passet när jag hämtade hästen undanbedes vänligen ;)

Sv: Borttappat pass

Nu kan jag inte varmblodsbranchen, men ja, nog borde du kunna fixa ett nytt pass. Hästen är väl frysmärkt, så kanske kan de genom frysmärkningen kolla gamla uppgifter? :idea:

Någon visare dyker säkert upp här. Lycka till!

Kontakta stc så hjälper dom dig. Man kan skaffa en dublett( kopia). Går även att hitta lite info på deras hemsida.

Tack för hjälpen båda två! Anade att det inte skulle vara helt omöjligt men ville bara kolla om nån visste, ska ringa stc i eftermiddag! :)

De tar rätt bra betalt för att utfärda dubletter men det är inga problem.

Jag råkade ut för det när jag köpte en men där betalade säljaren som slarvat bort passet deblett-kostnaden.

Sen efter 1,5 år kom det första passet på posten från sekretariatet på den banan där hästen hade stått. :grin:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 873
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka