"Borttappad" försändelse?

Mia_R

Trådstartare
Jag väntar på ett paket från utlandet som enligt uppgift kom till Uppsala(?) den 8/3, SE75323,UPPSALA. Sen har det legat där ganska stilla, varit ute for delivery, in transit och nu waiting for pick up, fortfarande sedan den 8/3. :(

Problemet är bara att jag öht inte fått någon avisering, hör inte till Uppsala och vet inte hur länge paketet var det nu ligger finns kvar innan det går på retur utomlands. Finns det någon som vet vad/var SE9169 kan tänkas vara? :confused:

Eh, det finns ingen terminal i det postnumret iaf. Varifrån kommer försändelsen och vilken fraktförare är det?

Vad är det för storlek ungefär och vad skickades det med (var spårar du det)?
Det är väldigt olika vad som händer och visas beroende på företag.

Får speciellt problem med spårning när det är saker från utlandet som tas över av PostNord eller ett lokalt ställe.
I PostNords fall så byter vissa försändelserna nummer när de kommer in i Sverige av nån anledning och det blir omöjligt att veta vart de tagit vägen när de nått arlanda (till dess de kommer hem då, sjuttioelva dagar senare).
Med det lokala företaget visar trackingen helt bisarra saker som att det är på väg tillbaka till utlandet (!), att det är fel adress (!) eller att de försöker leverera det men misslyckas... när det i verkligheten ligger och väntar på att vi ska hämta upp det på närmsta terminal. :banghead:

Vad är det för storlek ungefär och vad skickades det med (var spårar du det)?
Det är väldigt olika vad som händer och visas beroende på företag.

Får speciellt problem med spårning när det är saker från utlandet som tas över av PostNord eller ett lokalt ställe.
I PostNords fall så byter vissa försändelserna nummer när de kommer in i Sverige av nån anledning och det blir omöjligt att veta vart de tagit vägen när de nått arlanda (till dess de kommer hem då, sjuttioelva dagar senare).
Med det lokala företaget visar trackingen helt bisarra saker som att det är på väg tillbaka till utlandet (!), att det är fel adress (!) eller att de försöker leverera det men misslyckas... när det i verkligheten ligger och väntar på att vi ska hämta upp det på närmsta terminal. :banghead:
Onlinetracking är väldigt intressant ibland :D Jag som svarar i telefon på Jetpak kan få väldigt förvirrade samtal från kunder. Ofta beror det på bristfällande internet hos handdatorerna som scannar godset, därför går det inte in i systemet som det ska.

Jag väntar på ett paket från utlandet som enligt uppgift kom till Uppsala(?) den 8/3, SE75323,UPPSALA. Sen har det legat där ganska stilla, varit ute for delivery, in transit och nu waiting for pick up, fortfarande sedan den 8/3. :(

Problemet är bara att jag öht inte fått någon avisering, hör inte till Uppsala och vet inte hur länge paketet var det nu ligger finns kvar innan det går på retur utomlands. Finns det någon som vet vad/var SE9169 kan tänkas vara? :confused:

Kontakta fraktbolaget direkt! Står väll vem som fraktar.

Onlinetracking är väldigt intressant ibland :D Jag som svarar i telefon på Jetpak kan få väldigt förvirrade samtal från kunder. Ofta beror det på bristfällande internet hos handdatorerna som scannar godset, därför går det inte in i systemet som det ska.
Låter ju ändå som att du kan styra upp det mesta då? Lokala förmågorna går inte att prata med. De snäser och tycker att "ni har ju valt i SMSet att ni ska hämta upp det, så då ligger det ju där!". Mm, men utan bekräftelse på SMSet och när spårningen säger nåt helt annat så kanske det blir lite svårt att gissa att det fungerat, eller? :angel:

Men var ser du de uppgifter du har?
På eBay, jag har kunnat följa det från UK via Malmö till Uppsala och sen ligger det där någonstans som jag fattar det.

Jag har nyss mailat säljaren, som har goda vitsord på nätet, för att få mer information om denne vet vem som har hand om det här i Sverige.

Time and date
Wednesday, Mar 8, 2017 10:03 AM SE9169 Awaiting Pickup
Wednesday, Mar 8, 2017 10:03 AM SE75323,UPPSALA In Transit with Destination Carrier
Wednesday, Mar 8, 2017 8:03 AM 753 23 UPPSALA, Sweden Out for Delivery
Wednesday, Mar 8, 2017 4:03 AM SE75323,UPPSALA In Transit with Destination Carrier
Tuesday, Mar 7, 2017 4:03 PM SE21124,MALM� In Transit with Destination Carrier
Monday, Mar 6, 2017 6:56 AM Alfreton , Derbyshire Shipped from the Global Shipping Center to International Destination
Friday, Mar 3, 2017 8:03 PM N/A In Transit with Destination Carrier
Friday, Mar 3, 2017 6:42 PM Alfreton , Derbyshire Customs Documentation and Labeling
Friday, Mar 3, 2017 6:41 PM Alfreton , Derbyshire Processing at Global Shipping Center

Någon som förstår något av det här?

På eBay, jag har kunnat följa det från UK via Malmö till Uppsala och sen ligger det där någonstans som jag fattar det.

Jag har nyss mailat säljaren, som har goda vitsord på nätet, för att få mer information om denne vet vem som har hand om det här i Sverige.
Om du får veta vilket fraktföretag de har skickat med så kan jag kanske klura ut vem som har det här i sverige. Se till att få ett sändningsnummer (shipment id / AWB (air way bill)) också!

Ah. Ebay-stuff från både england och tyskland har alltid kommit med PostNord och alltid pappersavi för mig. Ska kolla om jag kan se nån gammal spårning och lista ut mer från det.

Låter ju ändå som att du kan styra upp det mesta då? Lokala förmågorna går inte att prata med. De snäser och tycker att "ni har ju valt i SMSet att ni ska hämta upp det, så då ligger det ju där!". Mm, men utan bekräftelse på SMSet och när spårningen säger nåt helt annat så kanske det blir lite svårt att gissa att det fungerat, eller? :angel:
Ja alltså, vi har ju inte så mycket leveranser mot privatpersoner så jag råkar inte ut för det där så ofta. Men jag tror att man vinner mest på att kontakta terminalen på orten och inte utlämningsstället.

Ah. Ebay-stuff från både england och tyskland har alltid kommit med PostNord och alltid pappersavi för mig. Ska kolla om jag kan se nån gammal spårning och lista ut mer från det.
Fast då borde jag väl fått en påminnelse? Smartskallarna lyckades ju skicka en avi så jag fick hämta ut ett vanligt vadderat brev istället för att stoppa det i lådan, som de gjort med de andra vadderade breven jag fått utdelade som vanligt. :meh:

Varför ringer du inte bara fraktbolaget? De måste ju kunna svara på vad som hänt och lägga in en sökning :)

Äsch, alla mina länkar är döda så inga spårningsdetaljer går att hitta.

"753 23 UPPSALA" på Google ger Bring som förstaträff. Rätt typ av företag iaf! Klickar jag vidare in på länken kommer jag till:
"Här hittar du adress, telefonnummer och vägbeskrivning till vårt hämta själv-lager.
Björkmans Transport AB
Säbygatan 9
753 23 Uppsala"

Skulle kanske gå att ringa Bring och fråga om de har ditt paket? :confused:

Äsch, alla mina länkar är döda så inga spårningsdetaljer går att hitta.

"753 23 UPPSALA" på Google ger Bring som förstaträff. Rätt typ av företag iaf! Klickar jag vidare in på länken kommer jag till:
"Här hittar du adress, telefonnummer och vägbeskrivning till vårt hämta själv-lager.
Björkmans Transport AB
Säbygatan 9
753 23 Uppsala"

Skulle kanske gå att ringa Bring och fråga om de har ditt paket? :confused:
Toppen! Undrar om min lilla lanthandel kanske har paketet? Jag ska stanna och fråga där när jag åker till jobbet men även ringa Bring. :)

Fast jag kan med 99% säkerhet garantera att det inte finns på Björkmans för det är min förra arbetsplats ;) Och de kör oftast större saker.

Oavsett så behövs ett sändningsnummer.

Förb*nnade Bring! :rage:
Idag är sista dagen att hämta ut paketet men jag har öht inte fått någon avisering varesig via mail eller sms som utlovat. Nu kunde jag som tur var ringa utlämningsstället, inte det jag trodde tyvärr, och fick snacka med en bekant och hon hittade mitt paket! :bump:

Tyvärr stänger de 20:00 ikväll men hon sätter en lapp på paketet att jag kan hämta det på fredag efter min konferans istället. :up:

Wednesday, Mar 8, 2017 10:03 AM SE75323,UPPSALA In Transit with Destination Carrier
Wednesday, Mar 8, 2017 8:03 AM 753 23 UPPSALA, Sweden Out for Delivery
Wednesday, Mar 8, 2017 4:03 AM SE75323,UPPSALA In Transit with Destination Carrier
Precis exakt den här sekvensen hade jag med ett paket från Österrike, och även för mig var Uppsala inblandat. Paketet tog helt enkelt en extra runda från där jag skulle hämta ut det, över Uppsala och se'n åter mitt utlämningsställe. 3-4 extra da'r, se'n hade jag mitt eBay-gods.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 928
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 265
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
103 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka