bortskänkes: två feta julgrisar

Milosari

Trådstartare
en piggham och ett vildsvin. båda i mycket gott hull.

jag var på mycket gott humör när jag kom hem från jobbet idag. det hade flutit på bra och jag tänkte att jag skulle ge mig ut och köra ett rejält träningspass. men så möttes jag av två spolformade djur som inte alls såg ut som mina hundar. "någon" hade öppnat dörren till köket, vält ut fodertunnan och glufsat i sig flera kg torrfoder.

så var den dagen förstörd. inte nog med att man oroar sig för deras hälsa, det är ju så PINSAMT att gå ut med något som mest liknar två sälar med ben på.

det blev en kort runda när jag kom hem och jag tror jag väntar tills det blir helt mörkt innan vi går ut igen. kanske ser de smalare ut då?

Sv: bortskänkes: två feta julgrisar

Jag hade vart överlycklig om min hund hade samma aptit som dina. Just nu liknar han mest ett spjälstaket :crazy:
Ska vi byta? :D

kommer ner med honom nu då, men räkna med att du inte lär få sova nåt dom närmaste dagarna för han lär yla :angel: ;)

:rofl: Jag känner igen det där!

Kom hem en gång och möttes av en liten svartvit valross på golvet! Han hade lyckats välta fodertunnan och tryckt i sig vad som verkade vara minst ett kilo torrfoder. Magen var helt spänd, han orkade bara ligga ner och låta "umphf".

Just då var jag rädd att han skulle avlida, men eftersom han fortfarande lever och har hälsan så är det numera ett lite roligt minne.

Det tog typ en vecka innan han klämt ut allt det överflödiga ur systemet och såg normal ut igen. Var bara beredd på att det kan pysa både fram och bak på de små sälarna, och att doften inte kommer vara allt för parfymerad :D

ja det är ju inte första gången... :angel:

de ska svältas i minst ett dygn, sedan blir det ytterst små portioner resten av veckan.

ETT kilo? jag tror mina har ätit minst två var... men du har kanske en mindre hund?

Ja min valross är en liten Cavalier... så ett kg var RÄTT mycket för hans lilla mage...

Men tro inte att det stoppade hans aptit! På kvällen orkade han fortfarande inte resa sig för han var så tjock, utan SLÄPADE sig bort till sin matplats! :rofl: Som om han skulle få sin kvällsmat efter det där!! :D

jo tack. mina stod och dreglade när jag sopade upp resterna från golvet. HA! de kan drömma vidare...:devil:

ojojoj! :eek: TVÅ stycken dessutom!

Vår rottis kom åt säcken en gång och blev modell säl. Jag blev utom mig av oro, men allt kom till sist ut den vanliga vägen. :smirk:

Jag tycker det är strongt att du ens får med dem på promenad. Vår hund kunde knappt röra sig och mådde iiiinnnnttttteee bra... :(

Men kvällsmörker är att föredra framför dagsljus.

Nä.. sånt gör han bara här hemma. När jag är borta så matstrejkar han tills jag kommer tillbaka.. om det så är en vecka, så det behöver du inte oroa dej för :D

Nä *ha ha* Jag döööör :rofl: precis när vi pratat om det och allt *fniss* Hoppas att det går bra med dem och att de bara skiter ut allt.

Förstår inte riktigt, har inte alla fodrertunnan i köket, med locket på halvkant innan man går hemifrån?? :confused: :confused:

G.A som har hundar som inte rör mat/godis som inte ligger i deras skål oavsett om det gäller mat eller något smaskigt som leverpastej. Tur att de inte är några matvrak, till skillnad från vissa andra.:D :angel: :angel: :angel:

Ja, jag får göra det! Bara för att bredda min kunskap och mina erfarenheter. :D :angel:

Men innebär detta att man inte får lämna chipsskålen framme när man går och lägger sig på fredagskvällen??

Lite ot, men det problemet har inte vi som har hundarna på fri tillgång.
Tack och lov..Låter Inte kul..Vare sig för hundarna eller matte..Det lär ju bli en aningen mer vädrat närmaste dagarna....:angel:

Men alla hundar (raser) kanske inte kan gå på fri tillgång? Labbar tex som ofta är lite matfixerade...

Du har ett fint låneobjekt här, hon har alla möjliga hyss för sig, hyra på 50kr/dagen + oförutsedda avgifter;)

//E

det värsta är att de verkar må oförskämt bra. båda travar visserligen med lite kortare steg, men jag tror mer på att det beror på att magen är ivägen än att det gör ont.

doften har redan börjat sprida sig. om en timme flyttar min nya inneboende in. vad ska han tro? i morse doftade hela hemmet av såpa och köksspray, nu luktar det avlopp...

Liknande trådar

Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 127
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund igår hände det igen. när jag kom hem möttes jag av den här synen. en skitglad labrador som är rund som en köttbulle. obs att bilden...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 964
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Mina föräldrars hund har det senaste året ändrat sitt beteende. Första gången detta hände var förra nyår då min pappa gick den vanliga...
Svar
18
· Visningar
6 402
Senast: nybörjare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama