Bortskämd?

Bejbie

Trådstartare
Hej!

Jag har varit hos min far en längre tid under sommaren nu. Hans tjej har en papillon som är jätte elakt och morrar, skriker, skäller hela tiden? Får han inte som han vill skäller han tills hon kommer. Och nu det sista har han börjar vakta sin mat och lägger det i sängkammaren på sängen och kommer hon i närheten så hugger han efter henne.

Mig har han försökt bita med jag "putta" iväg honom och ja sa FY ett antal ggr och han har gett upp helt på mig. Han är hur go som helst mot mig men kommer hon i närheten kan han morra som fan och visa tänderna MEN ibland kan han vara riktigt go emot henne. Mot min far är han helt okej med oxå. Det är ju hans tjejs hund och det är hon som tar hand om honom hela tiden.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till henne om detta eller vad hon ska göra för att få honom att sluta. Jag själv börjar bli lite rädd för honom. Han lyckades träffa henne en gång med ett bett!!!

Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att vara själv med hunden då han skäller och skriker tills jag kommer. Har funderat på att dela av huset för honom så han inte kan springa och skälla på allt. Eller är det fel?

Endast svar från kunning så det inte blir värre'

TAck:)

Sv: Bortskämd?

Glömde skriva att det inte går att klippa klorna utan munkorg och knappt borsta honom.

Tycker din pappas flickvän att det är ett problem, så får hon söka hjälp. Att ändra aggressivitet via andrahandsinformation från ett nätforum tror jag inte gör nån nytta.
Om du sen tycker att hunden är obehaglig att vara ensam med, så får du tala om det till flickvännen. Antingen får hon ha den med sig, eller stänga in den, den tid som den är ensam med dig.

Ja både ja pappa och hans tjej vill ju inte att han ska hugga efter henne när han blir arg. Okej ska säga det.

Han har ändrat sig mycket nu det sista och ligger oftast i soffan och sover när jag är själv med honom

Vet inte han kan få typ "dampanfall" sen vet jag inte om det har med något att göra att ena örat ligger ner?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka