Bortglömd rabiesspruta, vad nu?

Sv: Bortglömd rabiesspruta, vad nu?

Har tyvärr ingen aning...

Det jag däremot blev fundersam på nu, om vi ska utomlands räcker det väl inte bara med vaccinationsintyg, måste han inte ha pass? Vi pratade om det när vi var hos vet för första sprutan (men inte kommer jag ihåg vad hon sa...:angel:), men nu sa hon inget och jag tänkte inte på det alls...

För att åka utomlands behöver hunden EU pass, i de flesta länder skall den ha titrerade antikroppar för att komma in.
Dessutom får inte hunden komma hem igen om den inte har det.
Om din vet inte sade någonting på din fråga om utlandsresa med hund skulle jag byta vet.

mvh

Du har missförstått. Hon förklarade när vi var där för ett halvår sedan och tog sprutan men jag kommer inte ihåg vad hon sa ang. passet. Nu var vi dit och tog blodprovet men jag glömde fråga om passet (ja jag är glömsk).

12 veckor, men det skall vara minst två veckor mellan den och andra sprutan i grundvaccineringen. I realiteten så kan man väl därför för det mesta rabiesvaccinera när valpen är 14 veckor gammal.

Liknande trådar

Övr. Barn Igår var jag och sonen äntligen på barnmottagningen på sjukhuset, har väntat många långa veckor på att komma till. Han hade ju gjort ett...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Lupin
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 296
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 473
Senast: Heulwen
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 055
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar