Bort med dagmammorna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

snurran

Trådstartare
Precis vad våra kära politiker vill :mad:
Jag blir så heligt för***nad att jag bara vill sätta dessa personer på en raket och skicka dom till månen!

Jag har valt att låta min son vara hos en dagmamma eftersom det är en mindre barngrupp, barnen får vara med i det dagliga bestyren som att laga mat, gör inköp osv.

Har haft sonen på 2 dagis tidigare. Det första i byn där jag och hans far bodde, där fungerade det jättebra, till dess att politikerna valde att flytta dagiset från det lugna stället det låg på ner till en skolgård där det fanns åk 1-9.

Det andra dagiset blev en katastrof. Personalen hann inte med alla barnen. Min son blev biten dagligen under de 2 veckor han vistades där. En 18 månaders kille lyckades smita ut från dagisgården och hittades av en förälder bara några meter från en närliggande sjö :crazy: :crazy:

En annan pojke hittades på toaletten av en annan förälder då han stod med en sax i handen på väg att klippa av sig snoppen.

En kvinna i personalen var så stressad vid dagens slut att hon skrek och svor :eek: :eek: åt barnen, ett av dom min son. Då tog jag beslutet att söka dagmamma.
Fick vänta 2 månader på en plats, men det var det värt.

Nu anser då politikerna i vår kommun att dagmammorna är för opedagogiska då de "bara" är barnskötare och inte förskole lärare.
De påstår att det blir för dyrt med dagmammor.
Men kommunen behöver ju inte betala ut hundratusentals kronor på lokalhyror, för hyran av lägenheterna står ju dagmammorna själva för.

Blir bara så fruktansvärt arg. För de senaste åren har skola efter skola i vår kommun fått läggas ner. Dagis har stängts eller flyttats och nu vill de få bort dagmammorna också.

Barnen är ju våran framtid och vi föräldrar väljer ju vad vi tycker är bäst för våra barn. Och jag tycker att den dagmamman vi har är det absolut bästa för min son. Förlorar vi henne så stannar jag hemma med grabben, oavsett om det innebär att jag får leva på soc :cry: :mad:
 
Sv: Bort med dagmammorna!

Visst är det dumt, med det är "bara" att börja skrika så det hörs, ge dig in i politiken och slåss... Vi slåss för ett bättre dagis, då jag själv är rädd för att sätta min barn hos dagmamma pga egna extremt dåliga erfarenheter, men inser att många barn tris och mår bättre hos en dagmamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 042
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Innan vår son föddes hade vi som plan att söka till min gamla skola (Montessori) för jag (och min bror som också gått där) tycker det är...
Svar
6
· Visningar
1 542
Senast: Sol
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 432
Senast: Sonic76
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 089
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp