Borrelia / Ehrlichios på hund?

K

Kaji

Någon som har erfarenhet av dessa "fästingsjukdomar" på hundar?

Min hund har en massa konstiga symptom sedan flera år tillbaka. Ena dagen är han halt, andra dagen inte. Ibland är det fram, ibland bak. Ibland har han febertoppar, ibland jättepigg, ibland hostar och hickar och klöks han hela natten... Förra hösten åkte han på lunginflammation, för två år sedan fick han ligga inne med dropp i fyra dygn pga våldsamma kräkningar som inte gick över. Veterinärerna hittar ingenting.

Nu har vi ny tid hos vet på måndag, och jag känner att de MÅSTE snart hitta nånting, såhär kan den stackars hunden ju bara inte ha det.

Redan för fem-sex år sedan bad jag dem kolla om hunden hade Borrelia eller Ehrlichios men då ville de inte eftersom de ansåg det "onödigt". Men den här gången tänker jag inte ge mig.

Tack och lov mår han ju inte dåligt helal tiden, tvärtom är han pigg och glad för det mesta. Men han är ändå sjuk alldeles för ofta för att det ska vara normalt...

Nån som har nån annan idé?

Sv: Borrelia / Ehrlichios på hund?

Min mammas hund blev diagnostiserad med erlichios igår. Nu var det i och för sig akut, hon fick feber och ville inte äta. Blev inlagd i förrgår, fick lite dropp, de röntgade livmodern för att utesluta pyo. Igår kom provsvaret och vi fick hämta hem henne och ett recept. Hon är nu feberfri och äter och dricker med god aptit.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 415
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
38 628
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 194
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar