Börjes säkerhetsväst - hur är den?

bettysmatte

Trådstartare
Tänkte inskaffa säkerhetsväst, och bli snäppet säkrare när jag rider och kör min häst:D . De är ju minst sagt rättså dyra, och pengar har jag inte i överflöd precis. Är det någon som har eller har haft Börjes säkerhetsväst som kostar ca 800 kr? Det är ju en Beta klass 3-väst, så där håller den ju måttet, men är den hyffsat bekväm att använda? Någon som använt eller provat den och vill berätta? Finns det några andra västar som kostar runt 1000-lappen som är bra?

Sv: Börjes säkerhetsväst - hur är den?

Det beror nog mycket på hur du är byggd. Jag är ganska storbystad och kort i ryggen så mig passar den inte alls. Köpte den för 2 år sen och har haft den max 3 gr .Pga min byst blir den väligt klumpig och skaver på insidan av armarna men om du är mer plattbröstad är den nog helt OK . Min dotter har haft en liknande som hon var mkt nöjd med.EKO och HÖÖKS har också billigare modeller men jag rekommenderar varmt en smidigare variant typ de som är mer figurformade tunnare och irutor om du fattar min dåliga beskrivning.Typ jockey/fälttävlansväst

Mja, särskilt storbystad är jag inte, så Börjes kan kanske fungera på mig då:D ...

Vad kostar de figursydda, smidigare varianterna? Vet du några speciella märken man kan titta efter? Det här med rutorna känner jag liksom igen, tycker att jag sett någon/några sådana på annons.

Den här västen är av den "smidigare" modellen och kostar ungefär 1000:-.
Annars kan du köpa en begagnad väst. De slits ju inte särskilt mycket och skadas inte heller av avfallningar som en hjälm gör. Jag har köpt en begagnad Zippa-väst för 700:-, en ny sådan kostar över 2000:-.

Kan tyvärr inte få upp något på länken du gav mig... Begagnad väst har jag inte det minsta emot, men jag antar att man måste prova västen innan man köper den? Det räcker väl inte med att bara få mått, antar jag? Det begränsar ju isåfall det geografiska området man kan leta väst i.

Japp, det blev Börjes-västen ändå! Jag var där idag och köpte den. Men jag undrar om det är samma väst som jag kände på för ca 2 år sedan? Då tyckte jag att det kändes om en tung, otymplig sak, men den här västen känns relativt lätt och smidig, tycker jag. Den heter Racesafe Euro 2000, om det säger någon någonting? Jag tror iallafall att jag kommer att trivas bra med västen :D .

Kan du lägga in en blid på den??
Låter interssant..
Är den beta 3 godkänd?
Pris?

Japp, den är beta klass 3 godkänd och kostar 798 kr. Bild finns på Börjes hemsida (artikel nummer 1620).

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 196
Skola & Jobb Jaha där kom domen... vart på möte med min chef min arbetscoach och en tjej som heter Anna som är arbetsledare inne där jag jobbar... 2
Svar
26
· Visningar
4 007
Senast: ridtravare
·
S
Utrustning Jag hade idag bestämt mig för att åka och köpa en säkerhetsväst, har inte tidigare använt någon men nu kändes det att det var på tiden...
Svar
5
· Visningar
4 746
Senast: fio
·
N
Utrustning Idag hände det som inte får hända... Ramlade av hästen och blev trampad precis under vänster bröst. Jag hade min säkerhetsväst på mig...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18