Börjes ridtäcke vs. andra märken

Sv: Börjes ridtäcke vs. andra märken

Jag har både ridtäcket och ländtäcket, fast jag har de modellerna med reflexband. Jag tycker ridtäcket (skrittäcket) funkar bra, förrutom att det är i absolut minsta laget för mitt stora halvblod. Det håller bra mot regnet den stund man är ute och rider.

Tack för alla svar! Nu blev det tyvärr inte aktuellt med Börjes ländtäcke. Åkte till en affär i stan och hittade ett underbart, tjockt, piléfodrat ländtäcke :love: Med reflex runt hela kantbandet oxå. Är helnöjd.
Fast nöjd blir man ju ALDRIG... Börjes ridtäcke blir säkert aktuellt till vintern :p

Jag har det svarta ridtäcket men som ju är likadant som det blåa som finns att köpa nu. Jag är jättenöjd med mitt, varmt och skönt.
impregnerade det innan jag använde det första gången för säkerhets skull. Har hittilss alltid hållt tätt!
Tycker dock det kunde vara mer utskuret vid sadeln "öppningen är ngt liten, men det överlever man! ;)"

Hade ett Börjes ridtäcke till ponnyn och det var jättebra! Vattentätt och låg bra.
Dessutom så vard et ju lagom dyrt också! :smirk: Köpte det som utgående färg för 50 kr :banana:

Och jag föredrar ridtäcke framför ländtäcke då jag tycker att ridtäcken ligger mera still än ländäcken, och är enligt mej också snyggare...:D:D

Helt klart snyggare med ridtäcken ja!
Att man aldrig blir nöjd.. Har ju ett jättefint ländtäcke nu + ett ridtäcke i något filtmaterial. Men vill fortfarande ha det från Börjes :o Tar att ekonomin lägger band på en tihi...
Men ländtäcket var figursytt efter sadeln istället för att se ut som en fyrkant med rundade hörn, det är ju ett + iaf ;)

min kompis har ett från börjes (hon har även vanliga täcken därifrån) och hon är väldit nöjd! Hon älskar det med andra ord ;) Vatten tätt ligger bra osv! Och även hennes andra täcken från börjes e hon väldigt nöjd med!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 006
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Lavinia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 365
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar