Börjat stanna och bajsa

hastskotare

Trådstartare
Hästen har börjat stanna när hon behöver uträtta sina behov, har aldrig haft problem med detta förut så nu börjar jag bli lite orolig.
Det är inte så att hon bara "saktar ner och stannar" utan hon MÅSTE stanna, flaggar lite med svansen innan och sen tvärstannar. Ibland kommer det och ibland inte.

Jag blir misstänksam mot detta, någon som har idéer? Magont känns ju nära men hon mår prima i övrigt. Äter, dricker, glad och härlig. Bra konsistens på bajset, dock kan jag tycka att det luktar lite illa.

Ska till vet för årlig koll om två veckor så tänkte ta det med henne då om det inte blir värre.
Kanske något jag kan ge henne som hjälp på vägen.

Om bajset luktar illa/annorlunda så hade jag misstänkt någon mag-tarmstörning och antingen gett yea-sacc eller vanlig bakjäst så att tarmen fick hjälp med att komma i ordning igen. Om du väljer att ge bakjäst så tänk på att inte låta jästen ligga ihop med fuktigt foder utan servera genast. Låter du det stå så börjar fodret att jäsa och blir otjänligt. Att det jäser i tarmen är inga problem, hästar är grovfoderjäsare.

Liknande trådar

Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: anhe
·
Övr. Hund Gaaah!!!! Blir galen (inombords) på min unghund (hane, 7 mån) ibland. Bor mitt i stan så måste alltid koppla och gå promenad när han ska...
Svar
10
· Visningar
7 268
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden