Börjar kastanjerna plötsligt att växa?

pinky

Trådstartare
Min hästs kastanjer har börjat växa fortare det senaste halvåret, är det normalt att de gör det när hästen blir äldre? Hon är 17 år nu...

Hon har normalstora kastanjer, och de har aldrig stått ut speciellt mycket. Man har sällan sett färska brottytor på dem heller, förrän nu, då det verkar lossna bitar av dem nån gång i veckan. De är även något längre än tidigare.

Brukar det bli så, eller är det något annat som påverkar, foder eller så?

Sv: Börjar kastanjerna plötsligt att växa?

Jag har oxå funderat på det där med kastanjerna. Ena hästens (nordsvensk) kastanjer växer alltid enormt under vår/sommar medans de andra hästarnas (halvblod, conemara) är som vanligt.
Ang din fundering om åldern så har inte jag märkt något sådant, connemaran är 26 och hans kastanjer har alltid sett lika ut.
Någon annan som vet något om kastanjer?

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 630
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar