börjar det synas på era dräktiga ston

Rotterö

Trådstartare
Har det blivit något tjockare nu.
Hur långt gångna är dom nu.

Mitt är nu framme 106 dagar.
Hon har ätit lite för mycket . Har blivit lite för rund.
Svårt att bestämma när åringen behöver mer mat.
De går ute ännu.

Sv: börjar det synas på era dräktiga ston

Nu är inte min dräktig iår. Men ifjol var hon det och på dag 120 ca började det att synas på magen att det var ett föl där inne. Och vid ca dag 180 syntes det rejält. ;)

Njae det kan jag inte påstå... De är runda året om. Det ena stoet väntar sitt elfte föl så hon har alltid "fölmage".

Min är i ca 155:e dygnet, rund har hon blivit, men jag tror inte att det beror så mycket på fölet som på maten :smirk:

Hon var väldigt mager när jag köpte henne i våras så jag har nog haft henne på gödning lite för länge. Sadeljorden börjar bli för liten.

//Jenni

mina ponnyston ser ut som dom ska föla innan jul! Mitt hbl som är 3 väntar sitt första hon börjar bli lite rund, hon fölar i slutet på maj.

Mitt sto är inne på 100 dygn och är rund och go men det beror mest på mycket mat (bra bete) och lugna promenader. Hon är ett matvrak i vanliga fall och inte är det bättre nu. :smirk:

Mitt sto är hungrig hela tiden.
De får hö i hagen ,hon skall ha alla högar själv.
Hon får bara lite kraft och lusern hack, mineraler,b vitaminer, vitlök. Fritt hö eller hösilage. Hon rids lite lugnt varje dag. Hon har mycket energi pigg och kry.

Jag började stalla inn de i går. Nu får de sin mat i sina boxar. Lättare att få åringen att gå upp i vikt. Han behöver MAT.

Min arabtjej som är 130 dagar gången är rund o go:) Hon går omkring & ser ut som en drottning :love: .
Har också märkt att flåset har ökat när hon rids. Hon rids kontinuerligt mest i skogen och lite på banan. Känns inte riktig schysst att gå på henne :o när man sitter o tränar.. skall vara med på en D Tävling western nu i i slutet oktober. Lite trail o WP.
Den största skillnaden jag har märkt rent psykiskt är att min ranglåga arab nu basar i hagen och har fått en helt annan pondus....

Elisabeth & Emma i GBG

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård