börja voltige

P

PUFFY

jag har funderat på att ta lektioner i voltige(lite)
finns ju sånt i svenljunga, men är lite osäker...
nån som håller på om kan tänka sig berätta hur det är?
jag har svårt att välja :confused: och därför har jag nämligen bestämt mig för att prova på alla ridsporter=O)
:idea:
kommentarer?

Jag tog några voltigelektioner för en massa år sedan, och det är otroligt roligt! Mitt problem var att jag fick gigantiska blåmärken på höftbenen av gjorden, och sedan rann hela verksamheten ut i sanden, men det var jättekul!

Voltige är jättekul, man tränar hela kroppen, styrka, kondition, balans, smidighet, koordination, vighet och får samtidigt kontakten med hästen.

Vet inte vilken nivå av voltige som finns i Svenljunga, det kan vara väldigt olika på vad för träning man har beroende på inriktning, utrustning och hästutbud.

Tycker absolut att du ska prova, om du sen inte tycker det är kul så vet du iaf det av egen erfarenhet.

Lycka till! :)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: SiZo
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
4 043
Senast: Pratsch
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 026
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar