börja träna med travare

lis1e

Trådstartare
har en treårig travare hemma nu under sommaren, ska nog behålla henne sen och börja träna western med henne.
hon är väldigt läraktig. hon lärde sig att trava på drygt en timme.

min fråga är nu: ska jag rida in henne (engelskt), lära henne galoppskänklar osv innan jag börjar försöka med western med henne?
måste ta kontakt med en western tränare för att få hjälp eftersom jag inte kan så mycket (ingenting).

hur börjar man när man rider in enligt western"sätt"??
hjälp mig...

Sv: börja träna med travare

oj vilken fråga :crazy: . Jag skulle ju kunna skriva flera sidor :D

I huvudsak så tycker jag att westernridning handlar om att "guida" hästen, göra det lätt för hästen att göra rätt. Man rider oxå med ganska mycket eftergift i westernridning. Man strävar efter en självbärande häst som är otroligt smidig och känslig. Jag valde westernridning för att jag tycker att allt är så logiskt. Frågar man nån varför man gör på ett visst sätt så får man oftast ett väldigt logiskt svar. Hela konceptet är en ända stor "aha-upplevelse".

Jag tycker inte att du behöver rida vanlig engelsk ridning innan.

Tycker nog ändå att du ska kontakta en westerntränare för att få grepp om det hela.

Lycka till!! :D

Sv: börja träna med travare

fnillson skrev:
oj vilken fråga :crazy: . Jag skulle ju kunna skriva flera sidor :D

I huvudsak så tycker jag att westernridning handlar om att "guida" hästen, göra det lätt för hästen att göra rätt. Man rider oxå med ganska mycket eftergift i westernridning. Man strävar efter en självbärande häst som är otroligt smidig och känslig. Jag valde westernridning för att jag tycker att allt är så logiskt. Frågar man nån varför man gör på ett visst sätt så får man oftast ett väldigt logiskt svar. Hela konceptet är en ända stor "aha-upplevelse".

Jag tycker inte att du behöver rida vanlig engelsk ridning innan.

Tycker nog ändå att du ska kontakta en westerntränare för att få grepp om det hela.

Lycka till!! :D

Håller helt med :bow:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 619
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar