AllwaysMyShadow
Trådstartare
Är egentligen hoppryttare, men eftersom hästen nu är 9 år och verkar lovande i dressyren så tänkte jag att jag ska ge dressyren en chans!
(Hon är ju trots allt dressyrstammad )
Har aldrig tävlat dressyr, men tränar regelbundet för dressyrtränare och har äntligen köpt mig en dressyrsadel så det är ju alltid en början
Nu till min fråga, vad är lämpligt att starta för klass till en början?
Tänkte börja med att åka ut på någon liten lokal tävling och endast rida en klass. Jag har ingen större koll på klasserna och de olika programmen, men tränaren tipsade om att starta någon L:B till en början.
Vad tycker ni, finns det någon bra "nybörjarklass/program" att starta med?
Är inte L:B svårare än L:C, eller vad skiljer i innehållet?
Kanske ska tillägga att hästen jobbar i fin form, går bra i alla gångarter och kan de grundläggande sakerna, men är absolut inte redo för täta galoppombyte och liknande saker
Tacksam för svar!
(Hon är ju trots allt dressyrstammad )
Har aldrig tävlat dressyr, men tränar regelbundet för dressyrtränare och har äntligen köpt mig en dressyrsadel så det är ju alltid en början
Nu till min fråga, vad är lämpligt att starta för klass till en början?
Tänkte börja med att åka ut på någon liten lokal tävling och endast rida en klass. Jag har ingen större koll på klasserna och de olika programmen, men tränaren tipsade om att starta någon L:B till en början.
Vad tycker ni, finns det någon bra "nybörjarklass/program" att starta med?
Är inte L:B svårare än L:C, eller vad skiljer i innehållet?
Kanske ska tillägga att hästen jobbar i fin form, går bra i alla gångarter och kan de grundläggande sakerna, men är absolut inte redo för täta galoppombyte och liknande saker
Tacksam för svar!