Börja sy lapptäcken

olivettino

Trådstartare
Tänkte sy lite olika lapptäcken och tar tacksamt emot sytips. Jag hade tänkt sy av vanliga kvadratiska bitar ca 20 ggr 20 cm. Tips kring komposition? Materialval? Kviltning? Boktips?? Hemsidor?? Kurser? Alla tips tas tacksamt emot då jag inte sytt lapptäcken tidigare.

Senast ändrad:
Sv: Börja sy lapptäcken

Tips på något bra forum vore ju det allra bästa förstås. De hemsidor jag hittat presenterar så himla avancerade mönster :-)

Eftersom det inte är tillåtet att lyfta fram vare sig småföretagare och andra forum på det här forumet så är det svårt att besvara din fråga efter dina önskemål.

Men om jag var du skulle jag först börja med att googla och läsa på om bargello. Det är en väldigt enkel teknik att göra, men den ser väldigt avancerad ut om man kör med variabla bredder och låter mönstret löpa över täcket.

Exempel på enkla bargellotäcken:
Bargello-quilt-1-small.jpg

scrapbargellooutsdie1.jpg

2332098148_2ba473d0c4.jpg

Och framför allt - ha roligt. Prova dig fram. Leta genvägar så du kan sy ihop så långa remsor som möjligt som sen sys ihop med varandra. Det finns också väldigt trevliga kurser att gå, men också en del som är mycket fyrkantiga utan eget tänk och skaparglädje så välj med omsorg om du letar kurser.

Å vilken trevlig teknik! Jag är ganska "rak och fyrkantig" i min inredning och det är ju denna teknik också fast med en twist! Helt min smak! Jag googlade på ordet och hittade nu till andra hemsidor än de jag besökt tidigare och dessutom hittade jag lite tips på kurser. Jag vill sy något fint av min bortgångna mammas kläder mm och när jag nu kommer att sy in så mycket minnen så tar jag gärna hjälp med komposition etc på en kurs. Jag tror jag är tillräckligt händig för att klara detta. Tack för tipset!

Liknande trådar

Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 469
Senast: Anonym15
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 495
Senast: annan1
·
A
Ridning Hejsan, jag hoppas att ni vill ge lite input kring hur man hittar en bra ridskola? Jag har sökt bland tradarna med de jag hittat...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Annelein
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 476
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30