Börja rida för tränare

BulletForMyValentine

Trådstartare
Jag har haft hästar i snart 15år men aldrig tränat för tränare. Red på ridskola några år innan jag fick min första häst. Gick häst/körutbildning på gymnasiet och utbildade min egna körponny på hemmaplan. Har kört in några hästar. Så erfarenheten finns ju :)
Men sen ett år tillbaka har jag en varmblodstravare som jag inte riktigt reder ut själv. Han är av en annan kaliber än vad jag är van vid.
Har konstaterat att jag behöver hjälp med ridningen.
Men hur hittar man tränare? Hur vet man om tränaren är bra och passar mig och hästen?
Vad ska man tänka på?

Är rädd för att få kommentarer/påpekanden för att jag har en varmblodstravare och vi använder bettlös och bomlös utrustning :(

Det jag skulle göra är att gå in på mitt läns annonssida på facebook skriva lite om mig och hästen, varför vi behöver hjälp och hur jag tänker kring utbildning, typ bettlöst.
Sen får du svar antingen av tränaren eller någon som vet någon som kan passa.

Eller gå igenom en lista på tränare i länet och ringa och berätta på samma sätt om ditt tänk och vad ni vill ha hjälp med. Då kan ju tränaren bedöma om hen passar er.

En riktig tränare skiter i om du har travare eller totilas.

Senast ändrad:
Jag hade nog funderat på var jag skulle kunna åka med min häst regelbundet. Alltså kolla av närområdet; klubbar och privata ridhus. För mig är det viktigt att träningen blir av, och om jag måste åka långt eller på tider som inte passar mig eller på en klubb där jag inte trivs hade det blivit svårt även om tränaren är bra. Men jag är en väldigt känslig person.
Och sedan åkt och kollat på träningar för de tränare jag var intresserad av. Då märker man rätt snabbt om man gillar hur tränaren lär ut.
Du kan ju också söka tränare på tdb.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 396
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 706
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama