R
Rubina
Hej jag är en tjej som ska börja rida igen på ridskola efter snart 3 års uppehåll. Innan jag slutade så red jag ponny, alltid ridit ponny och att fortsätta på samma spår, alltså att fortsätta rida ponny känns naturligt fast det nu har gått ett antal år sedan dess. Då var jag 15, fyller 17 i höst (alltså snart 18!). Men att kanske sättas i en grupp med bara småungar känns ju inte särskilt utvecklande precis.
Så till mitt problem; att börja rida stor häst känns inte speciellt betryggande eftersom jag bara är ynka 157 cm lång jätte tunn väger 50kg och inte så tränad, så vad ska jag göra?
nu låter det ju som att det bara finns ett val och det är att börja rida stor häst, men det är ju inte så lätt och bara sätta sig upp på en stor bamse häst och tro att man ska kunna kontrollera den, jag kommer ju känna mig som en loppa där uppe!
Så..ska jag börja rida ponny eller häst...?
Så till mitt problem; att börja rida stor häst känns inte speciellt betryggande eftersom jag bara är ynka 157 cm lång jätte tunn väger 50kg och inte så tränad, så vad ska jag göra?
nu låter det ju som att det bara finns ett val och det är att börja rida stor häst, men det är ju inte så lätt och bara sätta sig upp på en stor bamse häst och tro att man ska kunna kontrollera den, jag kommer ju känna mig som en loppa där uppe!
Så..ska jag börja rida ponny eller häst...?