Börja med sidepull

_Runaway_

Trådstartare
Tänkte testa att rida med sidepull på pållen, och har en fråga. Har ingen lust att köpa ett dyrt sp inan jag vet hur/om det funkar för pållen och mig. Har läst här nån gång att man kan göra sitt eget. Hur gör man då? tacksam för svar!

Sv: Börja med sidepull

jag tog en vanlig nylongrimma och splitsade dit ett nosrep. billigt och funkar bra. :banana:

Sv: Börja med sidepull

Hööks säljer ju annars en billig variant för knappt 200:- kanske kan vara något? Det är ju i allafall som ett sidepull fast repen är istället en tjockare läder rem.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder