Börja med mat

För oss blev det typ BLW med dottern vare sig vi ville eller inte eftersom hon HATADE att bli matad. Det gick liksom inte alls, munnen va typ ihopklistrad! När hon fick äta själv och plocka av det vi åt gick det superbra. Förklarade detta på bvc men hon såg typ förskräckt ut och frågade "men ni hjälper väl till och matar också????" och då nickade jag lugnande fast vi inte alls gjorde det eftersom det lät som det skulle komma värsta föreläsningen annars Sen hade folk i omgivningen svårt att acceptera det utan skulle "hjälpa till" och halvt tvångsmata henne och visa att det minsann visst går vilket gjorde att hon blev ännu mer avigt inställd :meh:

När sonen kom körde vi ungefär likadant bara av farten, han tyckte dock att det va ok att bli matad också så ibland gjorde vi det med

Ongen är drygt två och började få smakupplevelser ganska tidigt tack vare en taste teaser, en mapp med hål i typ. :D Mango, bär, ärter, köttbitar - det gick att peta ner det mesta.

Han äter fortfarande inte potatis, om det inte är i form av pommes eller chips :cautious:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi började med smakportioner vid ca 5 mån ålder, då gick det att få i honom ngn tesked av typ potatis, morot, palsternacka. Men det där...
Svar
16
· Visningar
2 684
Senast: Echa
·
Gravid - 1år Jag vet att alla barn är olika och allt, men jag vet inte riktigt hur jag skall göra med mat till min flicka. Jag började med smakisar...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: vindvissla
·
T
  • Låst
Övr. Barn Har börjat med potatis till lilla Ida nu. Hon har verkat så intresserad så hon har fått börja trots att hon inte ens är 5 månader än...
Svar
14
· Visningar
990
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama